Jsem těžký, proto mi to nejede, říká Ericsson

Marcus Ericsson je jediným jezdcem, který letos nebodoval. Podle jezdce Sauberu může za horší výsledky ve srovnání s Wehrleinem jeho hmotnost.
Jsem těžký, proto mi to nejede, říká Ericsson

Marcus Ericsson je jediným jezdcem, který letos nebodoval – samozřejmě nepočítáme ty, kteří odjeli jen jeden nebo pár závodů a že jich letos bylo poměrně hodně.

Některé týmy se letos zejména na začátku roku potýkaly s velkou hmotností svých vozů. Cílem je se dostat pod hranici minimální hmotnosti a zbytek doložit závažím, které zlepšuje vyvážení vozu. Jedním z týmů, které musely naordinovat dietu svému vozu, byl i Mercedes. Bottas prozradil, že tým po pátečních trénincích dokonce sundává některé senzory.

Ferrari chce, aby Sauber vzal dva jejich jezdce

Ferrari chce, aby Sauber vzal dva jejich jezdce

Sauber podle všeho jezdí v případě Ericssonova vozu s nadváhou 4 až 8 kg. Marcus Ericsson říká, že má nevýhodu, protože je těžší než Pascal Wehrlein.

Wehrlein ho zatím poráží v kvalifikaci v poměru 9:4, ačkoliv průměrný rozdíl mezi nimi je prakticky nulový – jen 0,049 %,což je nejmenší rozdíl mezi týmovými kolegy.

„Je to pro mě s váhovou nevýhodou těžké,“ uvedl Ericsson pro Autosport. „Na začátku roku to bylo o něco méně, ale v posledních čtyřech nebo pěti závodech byl rozdíl 10 kg.“

„To je spousta času na kolo na každé trati. Říkají, že 10 kg znamená tři nebo čtyř desetiny kolo.“

Ericsson říká, že se snaží hubnout, ale problém je, že je vysoký.

„V F1 jsem už spoustu let a v nejhorším voze, takže je těžké ukázat své schopnosti. Také to znesnadňuje získání lepší sedačky.“

Zatím není jasné, zda Ericsson u Sauberu zůstane. Do týmu chce dostat Ferrari své mladíky. Ericsson připustil, že Sauber je nejlepší možnost, protože Williams nevypadá moc reálně.

Foto:Getty Images / Lars Baron

Diskuze (27) Další článek: Vandoorne doufá, že McLaren příští rok porazí Red Bull
20. dubna | Kvjat odjel 118 kol ve Fioranu v rámci testů pro Pirelli. Giovinazzi včera 124 kol. Testovalo se na mokré trati.
20. dubna | Kvjat ve Fioranu jezdí s Ferrari. Testuje pro Pirelli.
20. dubna | Williams Grand Prix Holdings klesly celkové tržby ze 167,4 mil. na 166,2 milionů a zisk z 15,5 na 10,8 milionů liber.
20. dubna | Tým Williams vloni vydělal 125,6 milionů liber (předloni to bylo 116,7 milionů). Za nárůstem jsou zřejmě peníze od… odkaz
20. dubna | Pro GP Francie nominovalo Pirelli ultraměkkou, superměkkou a měkkou směs.

GP Ázerbájdžánu 2018

Pátek 27. dubna 2018
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 28. dubna 2018
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 29. dubna 2018
Závod 14.10