Fernando Alonso v rozhovoru pro BBC mimo jiné bilancoval svou kariéru ve formuli 1. Kdo byl nejtvrdším soupeřem? A kdo nejsilnějším týmovým kolegou?
Fernando Alonso vyhrál ve formuli 1 naposledy v roce 2013. Titul získal naposledy v roce 2006. Myslí si však, že je na tom dobře, protože mohl mít také nula titulů a nula vítězství.
V posledních letech nemá konkurenceschopné auto. „Nemůžete nic dělat,“ řekl Alonso ve velkém rozhovoru pro BBC. „Věříte ve svůj tým a jejich výkony a jejich projekty.“
„Dokonce i když máte obtížnou sezónu, stále se domníváte, že následující rok bude lepší a nestane se to. Nebylo to tak ve Ferrari v posledních letech a nestalo se tak v McLarenu v posledních čtyřech sezónách.“
„Ale i přes to, nebo právě proto, jsme stále projevovali určitý závazek a odhodlání bojovat, bez ohledu na výsledek konkrétního víkendu.“
„Současně kvůli této nedostatečné výkonnosti jsem prozkoumal různé kategorie mimo F1 a objevil jsem krásnou věc s Indy 500, nebo letos jsem měl to štěstí vyhrát 24 hodin Le Mans.“
Na startovním roštu jsem teď nejúspěšnější
„Je pravda, že jsem na osmém místě v šampionátu a nebudu bojovat o letošní titul. Ale teď v září jsem nejúspěšnějším jezdcem na startovním roštu, protože jsem vyhrál 24 hodin Le Mans a ti, co bojují o titul, nevyhráli nic.“
„V listopadu bude jeden z nich mistr světa, druhý bude mít horší sezónu než já, takže v listopadu bude možná jen jeden muž šťastnější než já.“
Kdo byl jeho nejtvrdším soupeřem?
„Michael. Získat dva tituly znamená hodně, když byl Michael na trati, protože byl nezastavitelný. Bylo těžké s ním bojovat. Když měl dobrý den a dobré auto, byl bezkonkurenční. Ale i se špatným dnem a špatným autem byl stále tam.
Nejtěžší týmový kolega?
„Pravděpodobně Lewis v roce 2007. Byli jsme v jednom týmu jen jeden rok, ale byl rychlý, tvrdý a obtížně porazitelný.“
Nejlepší závod
„Možná Korea 2010 nebo Malajsie 2012 či Valencie 2012.“
Nejlepší předjetí?
„V televizi to bylo předjetí Michaela v zatáčce 130R (Suzuka, pozn. redakce) v roce 2005. Ale nebylo to tak těžké, nebo to nevypadalo tak těžce.
Protože jsi ho předjel vnějškem při rychlosti 270 km/h?
„Ano. V televizi to vypadá spektakulárně, ale z pohledu obtížnosti bych dal spíše starty jako v první zatáčce v Barceloně. Úroveň obtížnosti je u těchto manévrů větší než ve 130R.“
Foto: Getty Images / Dan Istitene