Josef Král podal hezký výkon také v krátkém závodě GP2

Druhý závod víkendového programu GP2 v Monaku přinesl další velmi slušný výkon Josefa Krále. Mezi kvalifikací a cílem hlavního závodu vybojoval sedm pozic, dalších pět přidal během sprintu.

Takže v jeho cíli byl klasifikován na osmém místě.

„Stále platí, že něco tak náročné jsem během své závodní kariéry ještě nezažil, ale když emoce opadnou, musím otevřeně přiznat spokojenost se svými výkony. Zejména s ohledem na postup během víkendu,“ řekl Josef Král. „Auto bylo do poloviny krátkého závodu před výjezdem zpomalovacího vozu perfektní. Podobně jako v Barceloně jsme zvolili agresivní nastavení, ale překvapivá byla má šetrnost k zadním pneumatikám. To v kombinaci s ostatními faktory mělo za následek přehřátí předních gum. Auto se pak stalo nedotáčivé.“

Královi se vyplatila tvrdá disciplina hned po startu závodu: jednak se mu start jako takový povedl (předjel kolegu Ericssona) a hlavně zůstal ve vymezeném prostoru trati. Což se nedá říci o jiných soupeřích. Hned sedm pilotů dostalo penalizaci za zkrácení první zatáčky nebo předčasný start. Jeden z pilotů dokonce za obojí! Částečně díky tomu se Král dostal na konečné osmé místo.

„Auto jsem za celý víkend nerozbil! Je jasné, že s lepším výkonem v kvalifikaci by to nepochybně bylo lepší, ale co k tomu mohu říci? Jel jsem v Monaku poprvé a navíc s tak neposlušným a náročným autem jako je monopost GP2. Učil jsem se během víkendu hrozně rychle a dnes nejrychlejší piloti na tom byli před rokem podobně jako já. Je jasné, že za čtrnáct dní v Turecku jsou priority dané: musíme odvést výborný výkon v kvalifikaci a pak jen doufat, že ve zbytku víkendu bude postup podobný jako v Monaku. Konkurence je neuvěřitelná a rozhodují nejmenší detaily. Což nemění vůbec nic na tom, že se již nyní velmi těším!“

Závod vyhrál po startu z pole position Belgičan Jérôme D'Ambrosio.

Další článek: Nováčci: Kovalainen atakoval postup do druhé části kvalifikace

22:37 | FIA chce udělat "co bude v jejích silách", aby termín Le Mans v příštím roce nekolidoval se závodem F1.
16. září | V Turecku prodali během šesti hodin 40 tisíc lístků ze 100 tisíc plánovaných. Není divu, lístek stojí 30 tureckých lir (cca 90 Kč).
16. září | Hamilton měl při restartu problém s brzdami, ze kterých se kouřilo a dokonce vyšlehl plamen. Tým uvedl, že to bylo způsobené nižším chlazením brzd kvůli profilu okruhu.

24 hodin Le Mans

Čtvrtek 17. září 2020
1. trénink 10.00–13.00
2. trénink 14.00–17.00 (ES2)
Kvalifikace 17.15–18.00 (ES2)
3. tréninik 20.00–00.00 (ES1)
Pátek 18. září 2020
4. trénink 10.00–11.00 (ES1)
Hyperpole 11.30–12.00 (ES1)
Sobota 19. září 2020
Warm-up 10.30-10:45 (ES1)
Start závodu 14.30 (ES1)