Jones považuje Räikkönenův návrat za jeden z nejlepších

Bývalý mistr světa Alan Jones pochváli návrat Kimiho Räikkönena a jeho práci v letošní sezoně. Finův návrat přirovnal k tomu, který předvedl roku 1982 Niki Lauda.
Jones považuje Räikkönenův návrat za jeden z nejlepších

Mistr světa z roku 1980 Alan Jones chválí návrat Kimiho Räikkönena.  Považuje ho za jeden z nejlepších comebacků mistrů světa v historii formule 1. Fin letos po dvouleté pauze strávené v rallye a NASCAR zamířil do týmu Lotus a díky konzistentním výsledkům, když nebodoval pouze jednou, jedné výhře a dalším šesti pódiím obsadil celkovou třetí příčku v šampionátu jezdců. 

Australan tento návrat řadí na podobnou úroveň jako comeback Nikiho Laudy, který po dvouleté pauze obsadil roku 1982 v barvách McLarenu se dvěma výhrami celkově páté místo a roku 1984 přidal svůj poslední titul mistra světa.

Jones nezmínil Alaina Prosta, který roku 1993 dokázal po roční závodní pauze získat titul mistra světa za volantem Williamsu, ale zřejmě měl na mysli porovnávání závodníků, kteří se vrátili po minimálně dvouleté pauze.

"Myslím, že (Räikkönen) překvapil hodně lidí, včetně mě. Vrátil se do formule jedna a pracoval extrémně dobře. Je to pravděpodobně jeden z nejúspěšnějších návratů vedle Laudy," uvedl bývalý šampión v barvách Williamsu.

Vítěz dvanácti velkých cen zhodnotil také návrat Michaela Schumachera, který po Velké ceně Brazílie znovu ukončil kariéru. Němec po tříleté pauze závodil tři roky ve znovuzrozeném Mercedesu, ale jen jednou stanul na stupních vítězů. "Myslím, že Michael pravděpodobně nedostal auto, jaké si myslel, že dostane. Lidé mi říkají, že se neměl vracet. Myslím, že nakonec je tu jen jedna osoba, která se rozhodovala, jestli se měla, nebo neměla vracet, a to je Michael. Děláte to pro sebe, ne pro nikoho dalšího," vysvětlil.

Sám Jones má s podobným rozhodováním zkušenosti, jeho návrat do formule 1 byl ještě méně úspěšný než Schumacherův. Poté, co na konci roku 1981 zakončil svou úspěšnou kariéru, roku 1983 startoval jednorázově v Long Beach s vozem Arrows a ze závodu odstoupil pro nevolnost. O dva roky později se zapojil do ambiciózního projektu amerického týmu Haas Lola Beatrice, který vedli Carl Haas a bývalý šéf McLarenu Teddy Mayer, a na stavbě vozu se prostřednictvím společnosti FORCE podíleli Ross Brawn a Neil Oatley a krátce i Adrian Newey. Z dvaceti startů v letech 1985 a 1986 ale Jones bodoval jen dvakrát a s F1 se na konci sezony 1986 rozloučil celkovým dvanáctým místem.

Diskuze (73) Další článek: Technika: Ferrari Dino 156 F1 - vůz se žraločí přídí