Jméno Ricciardova nástupce u Renaultu se v nejbližších týdnech nedozvíme

Jméno Ricciardova nástupce u Renaultu se v nejbližších týdnech nedozvíme

U Renaultu je volná sedačka. Jméno jezdce, který nahradí Daniela Ricciarda, se ale dozvíme až poté, co se opět rozběhne závodění.

Renault hledá nového jezdce. Má dvě možnosti: může dát šanci mladému jezdci – pravděpodobně ze své jezdecké akademie. V Enstone budují nový tým a mladý jezdec může i nemusí dávat smysl. Jeho nevýhodou jsou samozřejmě nulové zkušenosti, což nevadí, pokud má zkušeného týmového kolegu, ale tím Esteban Ocon tak úplně není.

Druhou možností je angažovat zkušeného jezdce. Na stole jsou jména jako Fernando Alonso, Valtteri Bottas a Sebastian Vettel.

Cyril Abiteboul ale potvrdil, že se Renault rozhodne až poté, co se opět rozběhne závodění a tým uvidí, jak dobrý je letošní vůz. Vzhledem k tomu, že se pravidla příští rok nezmění, tak tato informace bude důležitá i pro případného zájemce o sedačku ve francouzském týmu.

„Neměli jsme závod, neměli jsme ani trénink,“ říká Cyril Abiteboul pro Autosport. 

„Náš výkon byl povzbuzující, ale je to jen zimní testování a upřímně řečeno, když to říkám, neznám konkurenceschopnost našeho auta. Všichni máme svou analýzu, ale dokud neabsolvujeme kvalifikaci, nevíme, jak na tom jsme.“

„Konkurenceschopnost auta je obvykle reprezentací konkurenceschopnosti týmu a nových lidí, které máme.“

„Naše pozice je taková, že věnujeme čas tomu, abychom byli řádně informováni, abychom se ujistili, že uděláme správné rozhodnutí, protože další rozhodnutí o jezdcích bude důležité a ten, kdo se k nám připojí v roce 2021, zůstane pravděpodobně také v roce 2022.“

Abiteboul připustil, že byl „zklamaný“, že se Ricciardo rozhodl opustit Renault dříve, než viděl, jak velký pokrok dosáhl tým se svým vozem v roce 2020.

„Jsem trochu zklamaný, protože si nemyslím, že můžete postavit cokoliv bez stability. To platí pro jezdce ale i pro zbytek organizace.“

„V loňském roce jsme zaznamenali mnoho změn: 70 % našich zaměstnanců zaznamenalo ve svém oddělení změnu vedení nebo struktury – nový technický ředitel, nový vedoucí aera, nový technický ředitel. Máme za sebou 12 měsíců plných změn.“

„Jsem také trochu překvapen aktivitou dvou konkrétních týmů F1, které donutily Daniela, aby rozhodnutí uspíšil. Rozhodli jsme se, že nebudeme měnit načasování a budeme se držet našeho plánu. Našim plánem a prioritou je postavit lepší auto.“

„Pokud bychom měli loni lepší auto, pravděpodobně se mě na tuto otázku neptáte. A víme, že pokud budeme mít lepší auto, v budoucnu budeme moci přilákat jakéhokoliv jezdce, takže na tohle se soustředíme.“

Foto: Getty Images / Charles Coates

Doporučujeme

Články odjinud