Již potvrzený jezdec Haasu Mazepin nemá super licenci. Steiner věří, že to dopadne dobře

Nikita Mazepin bude příští rok týmovým kolegou Micka Schumachera u Haasu. Nemá však zatím super licenci.
Foto: Getty Images / Mark Thompson
Již potvrzený jezdec Haasu Mazepin nemá super licenci. Steiner věří, že to dopadne dobře | Foto: Getty Images / Mark Thompson

Mick Schumacher si se super licencí lámat hlavu nemusí. Dokonce už by jít měl mít vyřízenou. Z předešlých let má dostatek bodů. Kromě toho letos díky F2 získá dalších 40 bodů, které samy o sobě stačí pro zisk super licence.

Mazepin, který už byl také potvrzen jako jezdec Haasu, má trochu horší postavení. Vlastně o dost horší. Na kontě by měl mít nyní 32 bodů pro super licenci, takže mu chybí 8.

Formule 2 je z hlediska bodů poměrně štědrá. Konec konců je to poslední stupeň před F1. Jezdci získají za konečné umístění:

  1. 40 bodů
  2. 40 bodů
  3. 40 bodů
  4. 30 bodů
  5. 20 bodů
  6. 10 bodů
  7. 8 bodů
  8. 6 bodů
  9. 4 bodů
  10. 3 bodů

Mazepin tedy potřebuje skončit nejhůře sedmý. Aktuálně je dokonce třetí se 162 body. Za ním je to sice velmi těsné, ale osmý Kuan-jü Čou ztrácí 36,5 bodu. O posledním víkendu F2 lze získat maximálně 48 bodů. 

„Nemyslím si, že to bude problém,“ řekl šéf Haasu Steiner, kterého cituje Motorsport Total. „Stále existuje matematická možnost, že to nezvládne, ale je velmi malá. Myslím, že to riziko podstoupím.“

„Myslím, že nakonec získáme super licenci, ale probrali jsme několik scénářů, co by se dalo udělat, co by se mělo udělat. Ale je to obtížné. Vždy je nejlepší to zvládnout přes body. Pevně věřím, že získá body, které potřebuje, aby získal super licenci.“

Mazepin není jediný, který má problém se super licencí. Druhým jezdcem je Júki Cunoda, který je favoritem na sedačku u AlphTauri vedle Pierra Gaslyho. Japonec by měl skončit mezi prvními pěti. Aktuálně je právě na pátém místě.

Steiner hájí Mazepina. I Lauda byl platící jezdec

Steiner hájí Mazepina. I Lauda byl platící jezdec

Se ziskem super licence je to obecně trochu složitější, protože pár bodů lze získat i jinými způsoby (například od národní autority). Kromě toho letos FIA podmínky zmírnila a k zisku teoreticky stačí zisk 30 bodů. Výjimku však musí schválit FIA a obecně se týká spíše jezdců, jejichž kariéra byla zasažena koronavirem, což se jezdců F2 netýká. Sezóna byla odjeta řádně se slušným počtem závodů.

Další článek: Leclerc a Vettel si vysvětlili incident z první zatáčky

28. července | Robert Kubica bude jezdit v prvním tréninku s vozem Alfa Romeo.
27. července | Lewis Hamilton věnuje 20 milionů liber na založení nové charitativní nadace na podporu nedostatečně zastoupených skupin ve Velké Británii
26. července | Pirelli potvrdilo, že po Maďarsku proběhnou na Hungaroringu další testy 18palcových pneumatik. Zúčastní se jich Ferrari, McLaren a Mercedes.
25. července | Jak okomentovali kolizi mezi Hamiltonem a Verstappenem komentátoři napříč světem: odkaz

GP Maďarska 2021

Pátek 30. července 2021
1. trénink 11.30–12.30
2. trénink 15.00–16.00
Sobota 31. července 2021
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 1. srpna 2021
Závod 15.00