Šéf F1 Stefano Domenicali potvrdil, že se ve střednědobém horizontu chystají změny v kalendáři. Počet velkých cen by se však již neměl navyšovat.
V současnosti obsahuje kalendář F1 24 velkých cen, nicméně zájem o pořádání závodů toto číslo značně převyšuje.
Řešením by proto mohla být rotace závodů, na základě které by se na některých okruzích jezdilo ob jeden rok.
Zatímco začátkem letošního šéf F1 Stefano Domenicali naznačil, že by vedení seriálu mohlo o takové variantě uvažovat, nyní je z jeho slov patrné, že tento plán, který by se týkal především některých evropských podniků, nabírá na reálnějších rysech.
„Již velmi brzy se s vámi podělíme o novinky týkající se možnosti, že bychom ve střednědobém horizontu mohli realizovat určitou rotaci evropských velkých cen,“ uvedl Domenicali, jehož slova cituje Autosport, který zároveň naznačil, že do kalendáře přibudou nové destinace.
„To je něco, co samozřejmě včas upřesníme. Je pravdou, že máme velkou poptávku ze strany nových okruhů,“ prohlásil dále italský manažer s tím, že se při tvorbě kalendáře budou zohledňovat jak finanční aspekty, tak potenciál pro růst F1 jako celku.
Domenicali se rovněž nechal slyšet, že by rád viděl návrat Argentiny. Během posledního roku se však diskutovalo i o jiných místech. Například o možnosti dostat F1 zpět do Afriky.
Současný počet 24 závodů každopádně Domenicali zvyšovat nechce.
„Věříme, že rovnováha, kterou máme z hlediska počtu, je správná, takže 24 je vyvážený počet, který považujeme za správný,“ vysvětlil.
10 evropských velkých cen
V současném kalendáři F1 nalezneme celkem 10 evropských velkých cen (vč. závodu v Baku). Již nyní víme, že v roce 2026 přibude závod v Madridu, jde tedy předpokládat, že by rotace závodů mohla nastat již napřesrok.
Podle Autosportu by mohlo docházet ke střídání pořadatelství závodu F1 mezi Zandvoortem a Barcelonou.
Nešlo by nicméně o žádnou novinku, když se v nedávné minulosti podobným způsobem střídaly okruhy v Německu (Nürburgring a Hockenheim).