Americký pilot série NASCAR Jimmie Johnson si včera v Bahrajnu vyměnil s Fernandem Alonsem svůj letošní speciál Chevrolet za monopost McLaren MP4-28 ze sezóny 2013. Hvězda americké scény „stock car racing“ se za volantem formule 1 rozhodně neztratila.
Na úvod dne se do staršího vozu stáje McLaren posadil na okruhu v Bahrajnu Fernando Alonso, který s monopostem, jenž má pod kapotou osmiválcový motor Mercedes, nakonec dosáhl času 1:40.204.
Poté se dostal na řadu sedminásobný šampion NASCAR Jimmie Johnson, který se za volantem formule 1 postupně zlepšoval, až nakonec zajel své nejlepší kolo v hodnotě 1:40.462. Johnson tak za Alonsem zaostal přibližně jen o dvě desetiny.
„Působivé,“ zhodnotil před novináři Johnsonův výkon Fernando Alonso. „Myslím, že zlepšoval svůj čas pokaždé, když byl na trati,“ dodal španělský dvojnásobný mistr světa F1, kterého cituje web motorsport.com.
„S novými pneumatikami u těchto aut někdy nejste schopní najít maximální míru přilnavosti. On (Johnson) přilnavost ale nalez a dokázal ji zužitkovat k vylepšení časů na kolo,“ chválil Španěl svého amerického kolegu.
„Přijeli jsem kvůli celému dni testování, já použil čtyři sady pneumatik a on (Johnson) tři nebo čtyři. Poté jsme si vyměnili auta a oba jsme se tím bavili. Zároveň jsme ale chtěli získat z vozů nějaký směrodatný pocit, chtěli jsme oba dosáhnout rychlostí, na které jsme normálně zvyklí.
Pro Alonsa bylo přesednutí do vozu NASCAR cestou zpět v čase. V kokpitu amerického vozu si vzpomněl i na své začátky v juniorských formulových sériích.
„Po technologické stránce jsou tato auta velmi jednoduchá. Manuální převodovku jsem používal naposledy v roce 1999 v Euro Open by Nissan, takže jsem se vrátil daleko v čase.“
„Auto bylo velmi silné a poskytovalo hodně přilnavosti, takže byla zábava řídit ho na trati. Se mnoha auty okolo to je možná jiné, ale takto to bylo velmi zábavné,“ řekl Alonso o speciálu ze série NASCAR.
Foto: Getty Images / Lars Baron