Jen tři týmy mají pro příští rok potvrzené oba jezdce. Většině jezdců pak končí smlouva. Jak by mohly vypadat jezdecké sestavy v roce 2025?
Red Bull
Mohli bychom napsat pro roky 2025 a 2026. Týmy totiž dávají dohromady jezdecké sestavy pro příští rok ale také pro rok 2026, kdy přijdou nová pravidla a v kritických předsezónních testech a prvních závodech budou chtít mít ve voze jezdce, který už tým a jeho postupy zná.
Max Verstappen má jednu z nejdelších smluv – do roku 2028. Stále se spekuluje o jeho přestupu k Mercedesu, který by ovlivnil i sestavy jiných týmů. Všichni u Red Bullu to ale popírají. „Vůbec se nebojím, že by uvažoval o přestupu. Věci se teď prostě musí zase uklidnit. To je to, co Max chce a to chceme i my,“ řekl ředitel Red Bullu Oliver Mintzlaff pro Bild Am Sonntag. „Max chce nejrychlejší auto. My ho máme.“
Podobně mluvil také o Verstappen, který neznačil, že peněz má u Red Bullu dost a nevyměnil by více peněz za to, že bude jezdit okolo 5., 6. místa. ;
Kdo vedle něj? Pérezovi končí smlouva. Hodně se spekulovalo, že ho nahradí (možná už letos) Daniel Ricciardo. Situace se ale obrátila. Pérezovi se relativně daří, Ricciardovi už méně...
Je možné, že Pérez bude pokračovat. Pokud bude nahrazen, je ve hře Carlos Sainz. Zatím spíše menší šance má Júki Cunoda. Ve hře by mohl být potenciálně třeba i Alex Albon.
Pokračování 2 / 10
Ferrari
- Charles Leclerc (2028)
- Lewis Hamilton (2027)
Rudí už vědí. Za Ferrari budou jezdit Charles Leclerc a Lewis Hamilton. Leclerc by měl mít smlouvu i „po roce 2026“ a to patrně do konce roku 2028. V případě Hamiltona by měla být smlouva dvouletá s opcí na další rok.
Díky novému kalendáři už víme, že Hamiltona čeká první závod za Ferrari 16. března 2025.

Foto: Getty Images / Robert Cianflone
Pokračování 3 / 10
McLaren
- Lando Norris (i pro roce 2026)
- Oscar Piastri (2026)
Také oranžoví už vědí. Pokud se nestane něco mimořádného, zůstanou oba jezdci u McLarenu nejméně do konce roku 2026. Norrisova smlouva má být ale i po tomto roce.
Norris trochu překvapivě prodloužil smlouvu na konci ledna. Je otázkou, zda to neuspíšil Hamiltonův konec u Mercedesu. Norris by totiž byl za normálních okolností určitě jedním z horkých kandidátů. Zájem o něj má také Red Bull, což Helmut Marko říká dlouhodobě.
Norris ale nemá ani důvod někam odcházet. McLarenu se celkem daří. V Miami získal Norris první vítězství a nebyla to náhoda. Tým má od loňska slušnou formu a Norris věří, že by mohl příští rok bojovat o titul. Uvidíme, co přinese McLarenu rok 2026.

Foto: Getty Images / Chris Graythen
Pokračování 4 / 10
Aston Martin
- Fernando Alonso (2026)
- Lance Stroll (?)
Hodně se spekulovalo, zda Alonso nepřejde k Mercedesu nebo k Red Bullu. Ve druhém případě by ve vedení F1 možná slavili více než po oznámení Hamiltonova přestupu. Bylo by skvělé vidět Alonsa vedle Verstappena u Red Bullu. K této pikantní variantě ale nedojde.
11. dubna Alonso potvrdil, že u Astonu Martin zůstává. Bude za něj jezdit nejméně další dva roky, což znamená, že za svými zády bude mít opět motor Honda, na který tým ze Silverstonu v roce 2026 přejde.
Aston hodně investuje. Bude mít špičkovou továrnu, nový simulátor i aerodynamický tunel. Hodně se také spekuluje, že celý tým koupí Aramco, což je společnost, která má více než dost prostředků a také o tom, že Aston chce získat Adriana Neweyho. Uvidíme, co z toho se nakonec naplní. Do budoucna se může jednat o dobrý tým. Problém je Alonsův věk. Nemá času na rozdávání...
Alonso také uvedl, že chce u týmu zůstat i po skončení kariéry.
U Lance Strolla víme, že nikdy nic nevíme. Je to syn majitele. Skončit by mohl, pokud by už nechtěl ve F1 závodit, případně pokud by tým koupil Aramco. Ale i tam bychom očekávali, že si to Lawrence Stroll pojistí...

Foto: Getty Images / Rudy Carezzevoli
Pokračování 5 / 10
Mercedes
Mercedes je jedním ze dvou týmů, u kterého víme, že bude mít nového jezdce, ale nevíme, kdo to bude. Hamilton uvolní sedačku, která momentálně není tak atraktivní, jako byla ještě před pár lety. Mercedes tápe, je až čtvrtý nejlepší tým. Nikdo neví, zda se z problémů dostane letos, příští rok, nebo.... minimálně v roce 2026 bude nová šance.
Jedním z kandidátů by mohl být mladík Mercedesu Andrea Kimi Antonelli, který dnes jezdí ve F2. Má ale teprve 17 a velmi málo zkušeností. Od Mercedesu by to bylo obrovské riziko.
Už víme, že k Mercedesu nepřijde Alonso. Pokud odmyslíme Verstappena, může být ve hře Sainz. Italská média spekulovala, že Sainz podepsal roční smlouvu s opcí, což se ale nepotvrdilo.
Vyloučit nelze ani Albona nebo Ocona. Francouz u Mercedesu v roce 2019 působil jako rezervní jezdec a ještě dříve jako junior, jehož manažérem byl Toto Wolff. Sám navíc uvedl, že v roce 2020 nebyl daleko od toho, aby nahradil Valtteriho Bottase.

Foto: Getty Images / Clive Rose
Pokračování 6 / 10
Racing Bulls
Cunoda má šanci zůstat (pokud se nepřesune k Red Bullu nebo někam úplně jinam). U Ricciarda bude záležet na jeho dalších výsledcích.
Pokud by někdo z jezdců skončil, je samozřejmě favoritem Liam Lawson, který vloni zaskakoval za Ricciarda a nevedl si vůbec špatně.
Red Bull má svůj juniorský program. Iwasa si v Suzuce vyzkoušel vůz F1 v prvním tréninku. Jeho příchod ale moc reálný není, snad jen v případě odchodu Cunody. RB by měl jinak dva japonské jezdce a nesmíme zapomínat, že spolupráce s Hondou na konci roku 2025 skončí.
Ve F2 jezdí Hadjar (aktuálně čtvrtý s vítězstvím na svém kontě) a Martí. Uvidíme, jak se bude vyvíjet jejich sezóna.

Foto: Getty Images / Clive Mason
Pokračování 7 / 10
Audi
- Nico Hülkenberg (víceletá smlouva)
- ?
Tým bude i v příštím roce závodit pod názvem Sauber, ale my už ho vnímáme jako Audi. Německá automobilka dokončuje jeho odkoupení a jezdecká sestava je vybírána už i s výhledem na rok 2026, kdy se z týmu stane tovární tým.
26. dubna Sauber potvrdil, že od příštího roku za něj bude jezdit Nico Hülkenberg. Kdo vedle něj?
Některý ze současných jezdců by mohl zůstat, ale moc bychom si na to nevsadili. Audi se netají tím, že by rádo podepsalo se Sainzem, který je ale spojován také s Red Bullem a Mercedesem. Spekuluje se také o Cunodovi.
Rezervním jezdcem je šampion formule 2 Theo Pourchaire, který nyní závodí za McLaren v IndyCar. O jeho přesunu do role závodního jezdce se ale zatím nemluví.

Foto: Audi
Pokračování 8 / 10
Haas
Haas má od letošního roku nového šéfa. Bude mít od toho příštího i nové jezdce? Minimálně jednoho ano, protože Hülkenberg odchází.
Magnussen má nemalou šanci zůstat. V porovnání s Hulkem se mu sice daří méně, ale letos se několikrát „obětoval“, aby německý pilot mohl získat body pro tým. Na boxové zdi to určitě vnímají.
V Magnussenovi by měl tým kontinuitu. Vyloučit nelze ale ani příchod někoho jiného – Bottase, někoho z jezdců Alpine nebo Cunodu.
Velkým favoritem na uvolněnou sedačku je Oliver Bearman, který v Džiddě zaskočil za nemocného Sainze u Ferrari. Jedna vlaštovka ale jaro nedělá a Bearman musí přesvědčit i jinak. Letos ho kromě závodění ve F2 čeká hned šest prvních tréninků s Haasem. Šéf Haasu Ajao Komacu se nechal slyšet, že právě výkony v trénincích budou důležitější než výsledky ve F2. Bearmna uvidíme v Imole, Barceloně, v Silverstonu, na Hungaroringu, v Mexiku a v Abú Dhabí.

Foto: Getty Images / Peter Fox
Pokračování 9 / 10
Williams
Alex Albon by měl mít smlouvu i na příští rok, i když se někdy uvádí, že mu končí na konci letošního roku. Pokud nedostane nabídku z Mercedesu nebo Red Bullu, tak patrně zůstane.
O Sargeantovi se už od loňska spekuluje, že kvůli špatným výkonům skončí. Pro letošní sezónu se zůstal, ale jeho konec v průběhu sezóny je ve hře. Nahradit by ho mohl Andrea Kimi Antonelli. Spekulovalo se, že se tak stane už v Imole. Williams i Mercedes to ale odmítli. Antonelli nemá 18, takže jeho dřívejší start by muselo schválit hned několik orgánů FIA (včetně Světové rady). Nelze ale vyloučit jeho debut ke konci sezóny (18 mu bude během GP v Zandvoortu).
Spekuluje se, že Williams by Antonelliho vzal, ale nechce být jen pouhou přípravkou pro Mercedes. Chtěl by ho na nejméně dva roky.
Ve hře může být díky svým zkušenostem také Bottas, kterého šéf týmu James Vowles zná z působení u Mercedesu. Podle webu F1-Insider by mohl k týmu zamířit také Esteban Ocon, kterého tam může protlačit Toto Wolff. Vyloučit nelze ani druhého jezdce Alpine Pierra Gaslyho.

Foto: Getty Images / Peter Fox
Pokračování 10 / 10
Alpine
Alpine na tom není dobře. Po šesti závodech má na kontě pouhý jeden bod. Je spíše nepravděpodobné, že zůstanou oba jezdci.
V poslední době se spekuluje o Schumacherovi. Ten na začátku května absolvoval test společně s Antonellim v Silverstonu ve starším voze Mercedesu. Vedle toho závodí pro Alpine ve WEC, takže nějaké vazby na tým už existují, i když v minulosti Alpine uváděl, že jeho angažmá ve WEC s F1 nesouvisí.
Nelze vyloučit ani příchod některého z jezdců, kteří jsou „ve vzduchu“ – Bottase, Čoua či Magnussena.
Ve F2 má Alpine Jacka Doohana a Victora Martinse.

Foto: Getty Images / Clive Mason