Jezdec se nemůže pohnout dvakrát stejným směrem, vyjasnila FIA

Může jezdec učinit při obraně pozice dva pohyby stejným směrem? FIA vyjasnila pravidla.
Jezdec se nemůže pohnout dvakrát stejným směrem, vyjasnila FIA

Sebastian Vettel se v Soči díky zastávce v boxech dostal před Lewise Hamiltona. O chvíli později si však Hamilton vzal pozici zpět.

Jezdec se může při obraně pozice jednou pohnout. Pokud se pohne vícekrát, je situace předána sportovním komisařům, kteří by měli udělit trest.

Vettel penalizaci unikl. Proč? Podle Charlieho Whitinga se Vettel pohnul dvakrát stejným směrem, což sportovní komisaři brali jako jeden pohyb.

„Pravidlo o dvou pohybech je tradičně o tom, že se jedná o jeden pohyb, a pak o druhý pohyb jiným směrem,“ řekl Whiting pro Motorsport.com.

O Vettelově manévru se diskutovalo na setkání jezdců v Japonsku. Lewis Hamilton chtěl objasnit, zda jezdec může beztrestně udělat dva pohyby.

„Musím říct, že když jsem poprvé viděl incident z Ruska, myslel jsem si totéž: z onboard kamery na Lewisově autě je vidět, že se Vettel pohybuje dvakrát“, řekl Whiting. Z jiných kamer to podle Whitinga vypadalo jako jeden pohyb bez časové prodlevy.

Whiting řekl, že pokud se nyní jezdec pohne dvakrát stejným směrem a mezi oběma pohyby bude časová prodleva, dostane penalizaci. Bude se k tomu přistupovat stejně, jako kdyby se pohnul dvakrát rozdílnými směry.

Foto: Getty Images / Charles Coates

 

Diskuze (42) Další článek: Bodový systém se v příštím roce měnit nebude
10. prosince | Zajímavé. Podle webu odkaz míří bývalý šéf Porsche v LMP1 Andreas Seidl do vedení McLarenu.
7. prosince | Oprava: Gala FIA zdá se už teď. odkaz
6. prosince | Toto Wolff prozradil, že si při oslavách titulu poranil přední zkřížený vaz.
6. prosince | Jak se vám líbila letošní sezóna? Oznámkujte ji jako ve škole