Foto: Getty Images / Robert Cianflone

Foto: Getty Images / Robert Cianflone

 Foto: Getty Images / Lars Baron

Foto: Getty Images / Lars Baron

 Foto: Getty Images / Mark Thompson

Foto: Getty Images / Mark Thompson

 Foto: Daimler

Foto: Daimler

 Foto: Daimler

Foto: Daimler

 Foto: Daimler

Foto: Daimler

 Foto: Getty Images / Lars Baron
 Foto: Getty Images / Mark Thompson
 Foto: Daimler
 Foto: Daimler
6
Fotogalerie

Jezdcům vadí pomalý safety car od Astonu. Je jako želva, rozčiloval se Verstappen

Safety cary od loňské sezóny dodávají Mercedes a Aston Martin. V Austrálii byl v akci zelený aston. Podle jezdců je příliš pomalý, což ovlivňuje teplotu pneumatik.

Safety cary se mění, řidič zůstává. Také safety car od Astonu Martin řídí velezkušený Bernd Mayländer. Mohlo by se zdát, že jezdcům je jedno, jaký safety car před nimi jede, ale opak je pravdou. 

V Melbourne byl zelený aston nasazen celkem dvakrát – po odstoupení Carlose Sainze a po nehodě Sebastiana Vettela. 

Většina jezdců v té době jela na tvrdých pneumatikách a měla problém je alespoň trochu zahřát. Podle nich za to může pomalý safety car. 

Aston Martin a Mercedes se loni začaly dělit o poskytování oficiálních traťových vozů (safety car i medical car), přičemž Aston Martin dodává jako safety car vůz Vantage s motorem V8 o objemu 4,0 litru a výkonu 528 koní. Mercedes pro rok 2022 představil nový Mercedes-AMG GT Black Series s výkonem 730 koní, který byl použit v Bahrajnu a v Saúdské Arábii. Předpokládá se, že vůz Mercedesu je v čase na kolo o pět sekund rychlejší.

Max Verstappen, který před svým odstoupením absolvoval oba restarty z druhého místa za vedoucím Charlesem Leclercem, řekl, že Aston „byl jako želva“, která jezdcům bránila v restartu závodu s dostatečně zahřátými pneumatikami.

„Je tu málo přilnavosti a také safety car jel tak pomalu, že byl jako želva. Neuvěřitelné,“ rozčiloval se Verstappen. „Na zadní rovince, kde nebylo poškozené auto, jsme jeli 140. Nechápu, proč musíme jet tak pomalu. Musíme to prozkoumat.“

„Safety car Mercedesu je určitě rychlejší kvůli extra aerodynamice. Tenhle Aston Martin je opravdu pomalý. Určitě je potřeba větší přilnavost, protože naše pneumatiky byly studené jako kámen. Je dost hrozné, jakým způsobem teď jedeme za safety carem.“

Charles Leclerc souhlasil s Verstappenem, ale řekl, že si nechtěl stěžovat do vysílačky, když viděl, jak tvrdě Mayländer pracuje, aby jel co nejrychleji.

„Upřímně řečeno, v autě se vždy cítím příliš pomalý, protože s těmi vozy formule 1 máme velkou přilnavost a je to velmi, velmi obtížné, zejména na směsi, na které jsme všichni jeli, tedy na tvrdých pneumatikách.“

„Hrozně jsem se snažil do nich dostat nějakou teplotu, takže jsem s tím také bojoval. Abych byl upřímný, chtěl jsem si stěžovat, ale pak jsem zjistil, jak moc safety car klouže v zatáčce. Myslím, že už neměl co více nabídnout, takže jsem nechtěl příliš tlačit.“

„Určitě je s vozy, které teď máme, velmi obtížné udržet teplotu pneumatik za safety carem.“

George Russell, který dojel třetí, si dělal legraci. „Se safety carem Mercedes-AMG nemáme problém! Ale vážně, Mercedes-AMG je tak o pět sekund rychlejší než safety car Astonu Martin, což je dost podstatné.“

Doporučujeme

Články odjinud