Zadní křídla s průduchem, která budou v příští sezóně usnadňovat předjíždění všem, se nesetkala s nadšením. Piloti mají obavy o bezpečnost a považují tento systém za umělý prvek.
"Předjíždění by mělo být o vyvíjení tlaku, dovednostech a taktice," konstatoval Mark Webber. "Ano, chceme více předjíždění, samozřejmě, to víme, ale také musíme zajistit, aby předjíždění bylo o dovednostech, a ne jen o mačkání tlačítek, jako je KERS nebo nastavitelné zadní křídlo."
Podle Australana se formule 1 musí vyvarovat příliš velkého množství umělých předjížděcích manévrů. Stejný názor má Robert Kubica.
"Pokud se budou křídla hodně hýbat, budou vozy předjíždět na rovinkách, a to podle mě není moc vzrušující," řekl polský jezdec. "Pořád to bude stejné pro všechny a uvidíme, jak to bude fungovat. Nastavitelné přední křídlo mělo pomoci předjíždění při následování jiného vozu a viděli jsme, že to nezafungovalo."
Jarno Trulli má především obavy z bezpečnosti nových zadních křídel. Podle něj by FIA měla vyvinout standardizovanou verzi, aby se zamezilo případným selháním, která jsou velmi nebezpečná.
"Určitě chceme lepší podívanou a více předjíždění, to je zřejmé, a jestli tohle pomůže, uvítáme to, ale vypadá to dost komplikovaně kvůli podmínkám, kdy to můžete použít," dodal.
Jediný neutrální až pozitivní názor na nastavitelné zadní křídlo vyjádřil Adrian Sutil. Přínos podle něj představuje hlavně pro diváky, pro jezdce už nikoliv.
Nový systém zadního křídla zavedla FIA do pravidel rozhodnutím Světové rady motorsportu. Zdokonalená verze průduchu McLarenu má jezdcům umožnit otevřít klapku na zadním křídle, a zvýšit tak svoji maximální rychlost, ale jen na předem určených místech okruhu a v případě, že na vůz před sebou ztrácí méně než sekundu. Podmínky bude kontrolovat elektronika. Systém tak bude možné využít jen pro předjetí, pro bránění pozice ne.