Nový jednotný dodavatel pneumatik Pirelli je zklamaný negativními komentáři některých jezdců, protože je přesvědčený, že požadované cíle při vývoji víceméně splnil.
Když bylo v červenci loňského roku Pirelli vybráno jako nástupce Bridgestonu, přišel jeho sportovní šéf za týmy a zeptal se, jaké by měly nové pneumatiky být.
"Ross Brawn byl předsedou pracovní skupiny pro pneumatiky a já jsem řekl: ´Co chcete?´ A on řekl: ´Kanadu.´ Kýval jsem, když dodával: ´Ale bez toho drolení,´" vzpomínal Hembery v rozhovoru pro Autosport.
Grand Prix Kanady nabídla v loňském roce velmi dramatickou podívanou, protože pneumatiky rychle a do jisté míry i nepředvídatelně odcházely. Všichni se proto shodli, že by nové italské obutí mělo nabízet podobnou podívanou.
Pirelli si tedy dalo za cíl kratší životnost pneumatik a větší rozdíly mezi jednotlivými směsmi. Nové gumy pak dostali jezdci v testech a začaly se ozývat první kritické hlasy. Alonso, Vettel nebo například Trulli naznačovali, že italský výrobce svoji práci nezvládl.
"Bylo trochu tvrdé, když naše počínání popsali jako selhání, když jsme ve skutečnosti splnili to, co jsme si stanovili," řekl Hembery. "Počet kol (který pneumatiky vydrží) jsme možná trefili, možná ne, to zatím nevíme, protože nás čeká 20 různých povrchů (tratí) a možná budeme muset udělat drobné změny, pokud jsme se úplně netrefili."
"Neříkáme, že jsme všechno udělali hned správně, ale jsme přesvědčeni, že způsob, jaký jsme zvolili pro vylepšení podívané, je správný. Jezdci jsou nejvíc slyšet, ale možná jim nikdo nevysvětlil, o co se snažíme. Je to frustrující, protože fungují jako mluvčí týmů, ale občas také říkají věci, i o svých týmech, které se nelíbí ani jejich šéfům."
Podle Hemberyho vydělají na atraktivnějších závodech, ke kterým mají pomoci nové pneumatiky, všichni, protože by se formule 1 měla stát sledovanější. Pirelli proto skutečně vadí, že se stává terčem neoprávněné kritiky.
"Je třeba si dávat pozor na to, co říkáte. Existuje hranice mezi popisem situace a poplašnou zprávou, to si musí všichni uvědomit," pokračoval Hembery. "My jsme partnerem tohoto sportu, nejsme tu, abychom s ním bojovali nebo diktovali své vize. Děláme to, oč jsme byli požádáni. Takže si myslím, že až začnou závody, někteří jezdci budou zářit, protože jsou dobrými taktiky. Tak to funguje ve všech motorsportech, zvlášť ve formuli 1." Hembery očekává, že by v oblasti strategií měl znovu vynikat Michael Schumacher.
Současné pneumatiky Pirelli fungují tak, že v prvním kole nabídnou špičkový výkon, který se v dalším kole výrazně propadne. Pak následuje období 15 až 20 kol, po které se výkonnost zhoršuje relativně rychle a víceméně lineárně, než na konci životnosti nastane další propad.
Podle Hemberyho přesně takové vlastnosti Pirelli chtělo. Kdyby pneumatiky ztrácely výkonnost pomalu, byly by mezi vozy malé rychlostní rozdíly, předjíždění by bylo těžší a pilot by těžko odhadoval, kdy se blíží konec životnosti obutí. Kdyby na konci nenastal další skokový propad, který je dán ojetím pneumatiky na spodní vrstvu, kterou tvoří tvrdší směs, jezdec by nemusel poznat, kdy už skutečně musí do boxů, tato vlastnost slouží tedy jako upozornění.