Jezdci zneužívají VSC, tvrdí Vettel. Whiting netuší, o čem mluví

Sebastian Vettel zajel během virtuálního safety caru do boxů. Jeho zastávka byla delší, než je obvyklé, protože Němec na studených pneumatikách špatně dobrzdil na svém boxovém stání. Propadl se kvůli tomu až za Verstappena.
Jezdci zneužívají VSC, tvrdí Vettel. Whiting netuší, o čem mluví

Vettel uznává svou chybu i nutnost stavět v boxech podruhé. Současně ale kritizuje fungování virtuálního safety caru, který podle něj lze jezdci zneužít.

VSC funguje tak, že měří čas jezdce v určitých malých sektorech. Jezdec vidí na volantu rozdíl oproti předepsanému času a musí být vždy pomalejší. 

„Je to stejné pro všechny, ale FIA ​​nám dodává systém, který nás vede ke sledováni delta času a všichni musejí zpomalit,“ řekl Vettel. „Myslím, že na 40%, ale všichni ví, že ušetřením vzdálenosti můžete jet pod VSC rychleji než pouhým sledováním delty.“

„Měli bychom mít systém, který nemá tuto skulinu, protože nás nutí jet po trati směšnými stopami a všichni to dělají, takže si nemyslím, že je to tajemství.“

Pneumatiky nám odcházely rychleji než ostatním, lituje Vettel

Pneumatiky nám odcházely rychleji než ostatním, lituje Vettel

Charlie Whiting slova jezdce Ferrari prý nepochopil. „Upřímně, nevím, o čem mluví,“ řekl Whiting. „VSC má v ECU mapu, která je o 30 % pomalejší než rychlé kolo. Jezdci musí sledovat tohle kolo.“

„Měří se to každých 50 metrů ujetých po trati a upozorní vás to, zda jste nad nebo pod.“

„Pokud je to každých 50 metrů, tak jakákoliv výhoda, kterou získáte tím, že budete mít na trati jinou stopu, bude naprosto minimální.“

Foto: Getty Images / David Ramos

Diskuze (47) Další článek: Velká cena Španělska 2018 v jedné minutě [video]
17:39 | Podle jezdců Mercedesu vydrží hypedměkké pneumatiky v závodě maximálně 7 kol.
14:13 | Žádný trest pro Maxe Verstappena za couvání z únikové zóny v první zatáčce.
23. května | Brendon Hartley je překvapen, že se mluví o jeho budoucnosti. Má prý smlouvu...
23. května | Po problémech ve Španělsku bude Ferrari v Monaku testovat starší zavěšení.
23. května | Aston Martin se v průběhu 9 měsíců rozhodne, zda vstoupí do F1 jako dodavatel motorů.

GP Monaka 2018

Čtvrtek 24. května 2018
1. trénink Ricciardo (1:12.126)
2. trénink Ricciardo (1:11.841)
Sobota 26. května 2018
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 27. května 2018
Závod 15.10