Jezdci vítají pokrok ve vývoji ochrany hlavy

Přední jezdci formule 1 vítají a podporují zavedení ochrany hlavy jezdce. Jsou přitom rádi, že FIA se rozhodla podporovat řešení navržené Ferrari.
Jezdci vítají pokrok ve vývoji ochrany hlavy

Během předsezónních testů v Barceloně přišlo Ferrari s řešením ochranného oblouku chránícího hlavu jezdce. O víkendu Velké ceny Ruska vyzkoušel své řešení, tzv. Aeroscreen, také Red Bull, který přišel s ochranným plexisklem. Mezinárodní automobilová federace však upřednostňuje řešení Ferrari.

„Myslím, že FIA musíme věřit. Z pohledu bezpečnosti je to jediná část auta, která potřebuje opravdu vylepšit, jak jsme již mnohokrát viděli,“ řekl Jenson Button. „FIA věřím, dokud nám to nezakryje oči, jsem všemi deseti pro.“

Jeho týmový kolega z McLarenu Fernando Alonso dodává. „Je těžké to komentovat, aniž bych si to vyzkoušel. Když si vybrali toto řešení, je to proto, že na něm viděli nějaké výhody oproti jinému řešení, takže s tím souhlasím a snad to brzy vyzkoušíme.“

Ochranný oblouk: příští rok svatozář 2, pak možná řešení Red Bullu

Ochranný oblouk: příští rok svatozář 2, pak možná řešení Red Bullu

Nico Rosberg z Mercedesu zase připomněl, že systém ochrany hlavy by pomohl také v případě, kdyby jezdce trefilo uvolněné víko kanálu, jako se v Monte Carlu málem stalo Buttonovi.

„Myslím, že halo (svatozář - řešení Ferrari - pozn. redakce) může v některých případech s takovým poklopem pomoct. Možná je to další případ toho, kde by se to mohlo hodit. Kritiky chápu, ale když půjdete a přečtete si noviny z roku 1968, kde Jackie Stewart hájil změny v bezpečnosti a byl za to v novinách kritizován, tak dnes je to totéž. Myslím ale, že je to správná cesta.“

Foto: Getty Images

Další článek: Mercedes: Nemáme jednoznačného hlavního soupeře

19:53 | Leonardo da Vinci Jára da Cimrman Antonio Felix da Costa Ten posledně jmenovaný se stal šampiónem formule E.
19:52 | Mattia Binotto nesouhlasí s Vettelem, že by byla strategie špatná. Podle Binotta ovlivnily Vettelův závod hodiny po startu.
17:16 | Zajímavé: Racing Point musí před sportovní komisaře. Podle technického delegáta FIA jsou brzdové kanálky stejné jako ty v předešlých závodech a porušují sportovní pravidla.
11:51 | Po kolizi jezdců Premy vyhrál závod F2 poprvé v kariéře Juki Cunoda.

GP 70. výročí F1

Pátek 7. srpna 2020
1. trénink Bottas (1:26.166)
2. trénink Hamilton (1:25.606)
Sobota 8. srpna 2020
3. trénink Hamilton (1:26.621)
Kvalifikace Bottas (1:25.154)
Neděle 9. srpna 2020
Závod Verstappen