Jezdci v Monze kritizují pneumatiky do mokra a přechodných podmínek. Podle Pirelli je vše v pořádku

Několik jezdců se v prvním tréninku roztočilo. Sergio Pérez a Kimi Räikkönen bourali. Jezdci kritizují současné pneumatiky do mokra a přechodných podmínek.

Max Verstappen už v týmovém rádiu řekl, že pneumatiky jsou velmi tvrdé. Po trénincích mluvili podobně také ostatní.

„Jo, nebylo to skvělé,“ řekl Lance Stroll pro Motorsport.com. „Rozhodně tam nebylo moc přilnavosti. V prvním tréninku to bylo s letošními pneumatikami do mokra docela kluzké.“

„Nejsem si jistý, co Pirelli dělá, ale vzpomínám si, že v roce 2017 to bylo rozhodně mnohem lepší. Letos to bylo trochu šokující.“

Formule 1 chce od roku 2021 osázet vůz LED panely

Formule 1 chce od roku 2021 osázet vůz LED panely

Podobně mluví také Sergio Pérez, který v prvním tréninku boural. „Neexistuje na nich žádná přilnavost, nikdy se nezahřejí.“

„Zahřívání pneumatik bylo dnes velmi, velmi těžké, a pak bylo těžké najít jakýkoliv grip.“

Stejný názor má také Nico Hülkenberg, podle kterého jsou pneumatiky příliš tvrdé. „Jistě, že s nízkým přítlakem je to velmi složité. Na trati byly dvě nebo tři zatáčky, kde jste prostě necítili žádnou přilnavost. Pak je snadné ztratit kontrolu nad autem. Musel jsem dnes být opatrný a obezřetný.“

Pirelli nesouhlasí

Mario Isola však s kritikou jezdců nesouhlasí. Podle Pirelli může za vše charakteristika okruhu – přesněji aerodynamických balíčků týmů.

„Přijíždějí ze Spa, kde měli úplně jinou úroveň přítlaku,“ řekl. „Jsou zvyklí na úroveň přilnavosti, která je mnohem vyšší, než jakou mají v Monze.“

„V prvním tréninku začínali na mokré trati s mnohem menším přítlakem. Je jasné, že úroveň přilnavosti je mnohem, mnohem nižší.“

Formule 1 zařadila zpátečku. Chce pneumatiky s nižší degradací

Formule 1 zařadila zpátečku. Chce pneumatiky s nižší degradací

„Podle mého názoru fungovaly pneumatiky do přechodných podmínek dobře. Vím, že někteří jezdci říkali, že cítili, že pneumatiky do přechodných podmínek jsou dost tvrdé. Ve srovnání s minulým rokem jde o novou směs. V loňském roce jsme měli dvě různé směsi – jednu měkčí než druhou.“

„Směs, kterou máme tento rok, byla vyvinuta tak, aby měla širší pracovní rozsah a pracovala lépe v chladnějších podmínkách jako dnes.“

„Pneumatika je podobná měkké v loňském roce. Tvrdost je stejná nebo nižší.“

Foto: Getty Images / Lars Baron

Další článek: Fotogalerie: Pátek před GP Itálie 2019

8:55 | Haas bude po ukončení spolupráce s Rich Energy jezdit do konce roku se stejným zbarvením auta... jen nálepky Rich Energy zmizí.
13. září | Correa zůstává v umělém spánku
13. září | Během prvních dvou dní testů 18palcových pneumatik odjel Sergej Sirotkin v Renaultu 213 kol.
13. září | Tatiana Calderón se zúčastní jednoho dne testů W Series ve Španělsku. O sedačku bojovat nebude, jen se podělí o zkušenosti.

GP Singapuru 2019

Pátek 20. září 2019
1. trénink 10.30–12.00
2. trénink 14.30–16.00
Sobota 21. září 2019
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 22. září 2019
Závod 14.10