Jezdci si nemyslí, že bod za nejrychlejší kolo něco změní

tedka rikaji blbost ale stopro se s tim bude kalkulovat. bod sem, bod tam. jde o hodne. hodnekrat jsme videli tretiho, ctvrteho pateho osamocene dokruzovat zavod. tohle bude sance hlavne pro ne.

SebF1Win2K19

keijei  |  14. 03. 2019 13:57

Takže poud bude někdo z top 3 teamů na jisté 10. pozici, může ještě zkusit 1 bodík přivydělat... Docela by mne zajímalo, proč to v tom roce 1950 zrušili. Nějaký důvod asi měli.

Asi zjistili že je to pitomost.

bohužel toto na první pohled lepší pravidlo bylo pohřbeno v momentě, kdy jezdci mimo top10 nemajou na ten bod nárok...

RIP F1 2008 | Obrigado Felipe 2002-2017

S-ban  |  14. 03. 2019 13:02

Jěště bod odečíst za nejpomalejší kolo

To nejde. Nelze, aby měl Williams v tabulce záporný počet bodů.

Ayrton Senna crazytunny  |  14. 03. 2019 12:53

21bodů pro střed pole může být zajimavých na konci roku

No prostě se budou pneu měnit o pár kol později aby se ušetřilo na jedno rychlý "na novejch", buď to vyjde nebo ne. Nemyslím že by někdo do devátého místa riskoval... pokud se ovšem nebude lámat chleba, ale to tak často nebude...

To si nikdo, kdo nemá slušnej náskok nelajzne natahovat strategii jen kvůli tomu jednomu bodu. (Když může potencionálně z prvního místa ztratit 7). Imho si pro nové pneu před koncem zajede poslední z TOP teamů (samozřejmě v případě, že už v posledních X kolech nemá šanci na dojetí a předjetí jezdce před sebou) - ti mají za sebou zpravidla dostatek místa klidně i na 2 pitstopy.

Ale né. Ujet před výměnou o tři kola víc není risk, jen to prostě o něco hůř drží... Pokud není zrovna v souboji o nic nejde, jen bude o nějakou setinku na těch starých pomalejší... Je to bod a bude o něj zájem a tohle je forma minimálního risku.

No pokud mu někdo šlape na paty (což jsme v loňské sezóně viděli poměrně často) tak je to opravdu hloupost. Ano, pokud má třeba 10 sekund náskok tak s tím ten team může kalkulovat. Ale zase, je to zvýšení rizika pro jeden jedinej bod.

Píšu docela jasně "pokud není zrovna v souboji". Což sice může být celkem často, ale mnohem častěji se v rozjetém závodě pár desetin nehraje takovou roli. Docela si s jistotou troufnu tvrdit, že valná většina nejrychlejších kol bude zajeta právě takto, během prvních deseti kol na nových pneu a na jednu boxovou zastávku.

Tak to, že je v souboji neznamená, když je za ním soupeř třeba 5 sekund. To už souboj dle mého není a tam to může to riziko zvyšovat.

Jo ten pravý souboj beru tak do 2s. Uvidíme jak se s tím takticky popasují, je to 21 bodů za sezónu, to není málo, do PK kam střádájí oba jezdci už vůbec ne. Odjet pár kol navíc na starých pneu není zas tak děsivé, pokud nemají defekt, největší riziko, že se něco podělá je každý standardní pitstop sám o sobě.

Stoffel Vandoorne Rover78  |  14. 03. 2019 13:01

Pokud neodpadne nikdo ze špičky, tak bejvá rozdíl mezi 6-7 klidně minuta. Dost času na přezutí, a uzmutí bodu. Je to bonus pro F1 týmy, a ne pro F1.5, nebo F2 Williams.... 😁


1 2

Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

15:55 | Jody Egginton je novým technickým ředitelem Toro Rosso.
21. března | Juan Manuel Correa se stal novým vývojovým jezdcem Alfy Romeo. Není to překvapení, Correa závodí za český juniorský tým Sauberu ve F2.
21. března | Pneumatiky pro Monako: C5, C4, C3... tedy nejměkčí a stejné jako pro Kanadu.
21. března | Ayrton Senna by dnes oslavil 59. narozeniny.

GP Bahrajnu 2019

Pátek 29. března 2019
1. trénink 12.00–13.30
2. trénink 16.00–17.30
Sobota 30. března 2019
3. trénink 13.00–14.00
Kvalifikace 16.00–17.00
Neděle 31. března 2019
Závod 17.10