Jezdci si nemyslí, že bod za nejrychlejší kolo něco změní

Už v neděli může jezdec získat extra bod za nejrychlejší kolo závodu. Musí však dojet do 10. místa, jinak nebude bod udělen.
Jezdci si nemyslí, že bod za nejrychlejší kolo něco změní

Bod za nejrychlejší kolo se uděloval v počátcích formule 1. Už ke konci 50. let bylo pravidlo zrušeno.

Pokud by platilo v roce 2008, stal by se Felipe Massa mistrem světa. Pokud by platilo vloni, posunul by se Bottas díky bodům navíc z pátého na celkově třetí místo. 

„Bylo by pěkné to vloni mít, řekl Bottas. „Chtěl bych dostat pár extra bodů, myslím, že by to stačilo na dokončení třetího místa v šampionátu.“

„Ale s novým pravidlem mohou přijít rozdíly ve způsobu, jakým bude závod probíhat. Pokud máte například ke konci závodu možnost zastávky navíc, můžete do toho jít a pokusit se zajet na konci závodu rychlé kolo. Pokud ale bojujete o vítězství nebo o umístění na stupních vítězů, bude tady druhý úkol, na který se zaměříte. Je to jen jedna věc, která dělá věci zajímavějšími.“

Je to oficiální. V Austrálii se bude bojovat o bod za nejrychlejší kolo závodu

Je to oficiální. V Austrálii se bude bojovat o bod za nejrychlejší kolo závodu

Ostatní jezdci mají k novému pravidlu vlažnější přístup. „Pro střed pole se nic nezmění,“ řekl Grosjean. „Pokud se podíváte na statistiky za poslední čtyři roky, tak 96 procent nejrychlejších kol zajely první tři týmy.“

Grosjean podobně jako Bottas zmínil, že někdo z nejlepších týmů může mít tak velký náskok na ostatní, že si dopřeje zastávku v boxech navíc, přezuje a zajede nejrychlejší kolo. „Ale když zastavíte v boxech, tak vždy hrozí, že kola nebudou správně utažena!“ dodává Grosjean s odkazem na loňskou GP Austrálie a situaci Haasu.

Haas věnuje před Austrálií zvýšenou pozornost pit stopům

Haas věnuje před Austrálií zvýšenou pozornost pit stopům

Podobně to vidí také Sergio Pérez. „Například vloni býval Red Bull daleko od dvou nejlepších týmů a daleko před zbytkem pole, takže by mohli často tento bod získat. Ale uvidíme...“

Robert Kubica si uvědomuje, že Williamsu se nové pravidlo nedotkne. „Myslím, že nás to bohužel moc neovlivní, alespoň prozatím...“

„Je dobré, že to alespoň omezili na první desítku, takže máte něco, co byste mohli ztratit, pokud pojedete do boxů pro čerstvou sadu pneumatik, abyste získali nejrychlejší kolo,“ řekl Ricciardo. „Nemyslím si, že to rozhodne o šampionátu. Mohlo by se tak stát, ale nemyslím si, že se to stane.“

„Je to 21 extra bodů, takže si myslím, že bude zajímavé zjistit, jak se lidé snaží tyto body získat,“ řekl Hamilton.

Vettel však byl skeptičtější: „Očekávám, že se příliš nezmění. Uvidíme po pár závodech, jestli skutečně dojde ke změně.“

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Diskuze (18) Další článek: Ředitelem závodu bude v Austrálii Michael Masi
15:55 | Jody Egginton je novým technickým ředitelem Toro Rosso.
21. března | Juan Manuel Correa se stal novým vývojovým jezdcem Alfy Romeo. Není to překvapení, Correa závodí za český juniorský tým Sauberu ve F2.
21. března | Pneumatiky pro Monako: C5, C4, C3... tedy nejměkčí a stejné jako pro Kanadu.
21. března | Ayrton Senna by dnes oslavil 59. narozeniny.

GP Bahrajnu 2019

Pátek 29. března 2019
1. trénink 12.00–13.30
2. trénink 16.00–17.30
Sobota 30. března 2019
3. trénink 13.00–14.00
Kvalifikace 16.00–17.00
Neděle 31. března 2019
Závod 17.10