Jezdci se v názorech na štít rozcházejí

Během dnešních setkání s novináři před nedělní grand prix v Soči čelí jezdci mnoha otázkám, které se týkají plánovaného zavedení ochranného štítu. Zatímco některým jezdcům tento koncept nevadí, jiní jsou proti.
Jezdci se v názorech na štít rozcházejí

Ochrana kokpitu a hlavy pilota v podobě systému „halo“ (svatozář) měla být zavedena již v této sezóně. Termín zavedení se však nakonec minimálně o jeden rok posunul a FIA zavrhla budoucí využití svatozáře. Tu by měl nahradit tzv. „štít“. Na podobném systému již loni pracoval tým Red Bull.

Někteří z jezdců však z plánovaného zavedení ochranného štítu nadšení nejsou. Mezi odpůrce patří třeba Romain Grosjean.

„Nemohli bychom si vybrat nic? Nebyl jsem fanouškem systému halo a nelíbí se mi ani koncept štítu. Nechci jít proti bezpečnosti, ta je ve formuli 1 prioritou. Nechci ale, aby se formule 1 takto změnila. Příštím krokem by byl kompletně uzavřený kokpit,“ řekl francouzský pilot stáje Haas novinářům v Soči.

Podobný názor jako Grosjean zastává i Daniil Kvyat.

„Souhlasím s Romainem. Vzhled monopostů formule 1 by se neměl takto změnit, v současnosti máme ochranných prvků dost. Dobré nápady by stály za zvážení, ale já jsem proti oběma dosavadním návrhům,“ nechal se slyšet třiadvacetiletý Rus.

Odlišné názory než Grosjean a Kvyat naopak zastávají Valtteri Bottas a Daniel Ricciardo.

„Koncept štítu mi nevadí, vypadá ok. V porovnání s halo je toto dobrý krok. Myslím, že bezpečnost je vždy důležitá a stále se na ni musí pracovat. Nevadilo by mi si systém štítu vyzkoušet,“ řekl finský pilot Mercedesu.

„Štít mi na první dojem připadal ok. Nyní se zapracuje na vývoji a následně tento systém vyzkoušíme běhen tréninků přímo na autech. Je dobře, že na systému ochrany hlavy se stále pracuje,“ myslí si pilot Red Bullu Daniel Ricciardo.  

Foto: Getty Images / Charles Coates

Sledujte F1Sport.cz na Facebooku Další článek
18:13 | Twitter anketa: Měl dostat penalizaci za situaci za SC také Hamilton?
24. června | Vandoorne penalizace + 5 míst za převodovku. Celkem 35, Alonso 40
24. června | Problémy s hydraulikou u Vettela i Verstappena. U Red Bullu budou mít před kvalifikací více práce.
24. června | FIA zrušila obrubník v osmé zatáčce, který v pátek způsobil nehodu Sergia Péreze.
23. června | Podle Péreze by měl být obrubník v osmé zatáčce upraven.

GP Ázerbájdžánu 2017

Pátek 23. června 2017
1. trénink Verstappen (1:44.410)
2. trénink Verstappen(1:43.362)
Sobota 24. června 2017
3. trénink Bottas (1:42.742)
Kvalifikace Hamilton (1:40.593)
Neděle 25. června 2017
Závod Ricciardo

Nejčtenější články

Kvalifikaci v Ázerbájdžánu vyhrál Hamilton, Ferrari ztratilo sekundu

Kvalifikaci v Ázerbájdžánu vyhrál Ha…

Lewis Hamilton bude na vítězství v Baku útočit z prvního místa. V kvalifikaci porazil Bottase.

24.  6.  2017 | | 228 N/A
Ve druhém tréninku byl nejrychlejší Verstappen. V závěru boural

Ve druhém tréninku byl nejrychlejší …

Nejrychlejší čas také ve druhém tréninku zajel Max Verstappen. V závěru tréninku ale boural. Svůj vůz rozbil také Palmer. Alonsa zradil motor.

23.  6.  2017 | | 46 N/A
V prvním tréninku byl v Baku nejrychlejší Verstappen, Pérez boural

V prvním tréninku byl v Baku nejrych…

Nejrychlejší čas v prvním tréninku zajel Max Verstappen. Tréninky přerušila nehoda Sergia Péreze.

23.  6.  2017 | | 8 N/A
Na konci roku mohu skončit, říká Hamilton

Na konci roku mohu skončit, říká Ham…

Občas se objeví spekulace, že by Hamilton mohl na konci letošní sezóny odejít z formule 1. Částečně to připustil také trojnásobný mistr světa.

21.  6.  2017 | | 52 N/A
Neuvěříte, co Kobajašiho připravilo o vítězství v Le Mans. Byl to falešný maršál?

Neuvěříte, co Kobajašiho připravilo …

Víkendový pětaosmdesátý ročník závodu 24 hodin Le Mans má bizardní dohru. Za odstoupením Toyoty #7 totiž možná stojí falešný traťový maršál.

20.  6.  2017 | | 10 N/A