Jezdci se v názorech na štít rozcházejí

Během dnešních setkání s novináři před nedělní grand prix v Soči čelí jezdci mnoha otázkám, které se týkají plánovaného zavedení ochranného štítu. Zatímco některým jezdcům tento koncept nevadí, jiní jsou proti.
Jezdci se v názorech na štít rozcházejí

Ochrana kokpitu a hlavy pilota v podobě systému „halo“ (svatozář) měla být zavedena již v této sezóně. Termín zavedení se však nakonec minimálně o jeden rok posunul a FIA zavrhla budoucí využití svatozáře. Tu by měl nahradit tzv. „štít“. Na podobném systému již loni pracoval tým Red Bull.

Někteří z jezdců však z plánovaného zavedení ochranného štítu nadšení nejsou. Mezi odpůrce patří třeba Romain Grosjean.

„Nemohli bychom si vybrat nic? Nebyl jsem fanouškem systému halo a nelíbí se mi ani koncept štítu. Nechci jít proti bezpečnosti, ta je ve formuli 1 prioritou. Nechci ale, aby se formule 1 takto změnila. Příštím krokem by byl kompletně uzavřený kokpit,“ řekl francouzský pilot stáje Haas novinářům v Soči.

Podobný názor jako Grosjean zastává i Daniil Kvyat.

„Souhlasím s Romainem. Vzhled monopostů formule 1 by se neměl takto změnit, v současnosti máme ochranných prvků dost. Dobré nápady by stály za zvážení, ale já jsem proti oběma dosavadním návrhům,“ nechal se slyšet třiadvacetiletý Rus.

Odlišné názory než Grosjean a Kvyat naopak zastávají Valtteri Bottas a Daniel Ricciardo.

„Koncept štítu mi nevadí, vypadá ok. V porovnání s halo je toto dobrý krok. Myslím, že bezpečnost je vždy důležitá a stále se na ni musí pracovat. Nevadilo by mi si systém štítu vyzkoušet,“ řekl finský pilot Mercedesu.

„Štít mi na první dojem připadal ok. Nyní se zapracuje na vývoji a následně tento systém vyzkoušíme běhen tréninků přímo na autech. Je dobře, že na systému ochrany hlavy se stále pracuje,“ myslí si pilot Red Bullu Daniel Ricciardo.  

Foto: Getty Images / Charles Coates

Diskuze (10) Další článek: Haas pojede v Rusku s brzdami Carbone Industrie
18:21 | Podle Auto Motor und Sport je závod v Miami v příštím roce nepravděpodobný. Kalendář by tak obsahoval jen 20 závodů.
16:03 | Daniel Ricciardo potvrdil, že ho v Německu pravděpodobně čekají penalizace (via AMuS)
16:03 | Vettel: Mám rád Kimiho, ale tohle rozhodnutí není v mých rukou. Charles bude mít skvělou kariéru, ale nemusí spěchat, je mladý.
14:52 | Šéf Haasu popřel, že by s Robertem Kubicou jednal o sedačce pro příští rok.

GP Německa 2018

Pátek 20. července 2018
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 21. července 2018
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 22. července 2018
Závod 15.10