Jezdci se shodují, DRS, KERS a Pirelli vylepšily závody

Ve formuli 1 se letos mnohem více předjíždí a dění na trati je atraktivnější. Jezdci jsou proto s přínosy technických novinek spokojeni.
Jezdci se shodují, DRS, KERS a Pirelli vylepšily závody

Předjíždění na trati letos pomáhá zadní nastavitelné křídlo (DRS), které zvyšuje maximální rychlost vozu, a pneumatiky Pirelli, jež mají záměrně rychlejší opotřebení a větší rozdíly mezi směsmi. Pomáhat v soubojích můžou jezdcům také systémy na rekuperaci kinetické energie (KERS), které se letos do formule 1 vrátily.

"Podle mě je zřejmé, že jsme se hodně zlepšili. Letos jsme měli neuvěřitelné závody," hodnotil Michael Schumacher dopady DRS. "Jeden z příkladů, který je ještě čerstvý, je Korea. Vezměte si souboj, který tam měli Mark Webber a Lewis, bez DRS by takový ani trochu nebyl, nic by se nedělo."

Podle Jensona Buttona DRS a KERS pomáhají i méně zřejmým způsobem, kdy nemusí dojít k předjetí při aktivaci zadního křídla, ale jezdec využije přiblížení k soupeři k útoku v jiné části okruhu.

"Osobně si myslím, že to závodům přineslo hodně," řekl jezdec McLarenu. "Samozřejmě tu byly závody, ve kterých se zdálo předjíždění příliš snadné, takové věci budou vždy přinášet nějaká negativa, ale ty pozitivní věci je převáží. Letos jsme měli skvělé závody na okruzích, na kterých se dřív nepředjíždělo, zvlášť když šlo o dva konkurenceschopné vozy. Teď se dá bojovat trochu víc."

Rubens Barrichello věří, že FIA bude díky letošním zkušenostem určovat úseky pro DRS příští rok lépe, aby předjíždění nebylo moc snadné. Systém jako takový se mu líbí.

"Hodně si to užívám. Myslím, že to byl neuvěřitelný rok," uvedl. "Jsou lidé, kteří nikdy nebudou spokojení. 20 let jsem slýchal, že se ve formuli 1 málo předjíždí, a najednou slyším lidi říkat, že se předjíždí moc!"

Podobnou chválu si od jezdců vyslechlo Pirelli za své pneumatiky. Jenson Button by dokonce rád viděl větší míru opotřebení, jako tomu bylo v úvodu sezóny.

"Myslím, že odvedli skvělou práci, určitě letos přispěli k zajímavému dění," konstatoval. "Byly tu skvělé předjížděcí manévry a k některým přispěly pneumatiky. Takže ano, myslím, že KERS, DRS a pneumatiky Pirelli spolu dobře fungovaly. Můžeme jen doufat, že se to příští rok moc nezmění."

Diskuze (8) Další článek: Ecclestone: V Texasu asi nepojedeme, v Bahrajnu ano
12:51 | Antonio Fuoco ze stáje Charouz Racing System skončil v závodě F2 na 8. místě, což znamená pole position pro zítřejš… odkaz
11:26 | Dnes v Monaku závodí závodí junioři a Porsche. Z jednoho Porsche uniklo na vjezdu do boxů opravdu hodně velké množství oleje.
24. května | Pneumatiková mezera bude i na Hungaroringu. Pirelli tam nominuje střední, měkkou a ultraměkkou.
24. května | Podle jezdců Mercedesu vydrží hypedměkké pneumatiky v závodě maximálně 7 kol.
24. května | Žádný trest pro Maxe Verstappena za couvání z únikové zóny v první zatáčce.

GP Monaka 2018

Čtvrtek 24. května 2018
1. trénink Ricciardo (1:12.126)
2. trénink Ricciardo (1:11.841)
Sobota 26. května 2018
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 27. května 2018
Závod 15.10