Jezdci se shodují, DRS, KERS a Pirelli vylepšily závody

Ve formuli 1 se letos mnohem více předjíždí a dění na trati je atraktivnější. Jezdci jsou proto s přínosy technických novinek spokojeni.
Jezdci se shodují, DRS, KERS a Pirelli vylepšily závody

Předjíždění na trati letos pomáhá zadní nastavitelné křídlo (DRS), které zvyšuje maximální rychlost vozu, a pneumatiky Pirelli, jež mají záměrně rychlejší opotřebení a větší rozdíly mezi směsmi. Pomáhat v soubojích můžou jezdcům také systémy na rekuperaci kinetické energie (KERS), které se letos do formule 1 vrátily.

"Podle mě je zřejmé, že jsme se hodně zlepšili. Letos jsme měli neuvěřitelné závody," hodnotil Michael Schumacher dopady DRS. "Jeden z příkladů, který je ještě čerstvý, je Korea. Vezměte si souboj, který tam měli Mark Webber a Lewis, bez DRS by takový ani trochu nebyl, nic by se nedělo."

Podle Jensona Buttona DRS a KERS pomáhají i méně zřejmým způsobem, kdy nemusí dojít k předjetí při aktivaci zadního křídla, ale jezdec využije přiblížení k soupeři k útoku v jiné části okruhu.

"Osobně si myslím, že to závodům přineslo hodně," řekl jezdec McLarenu. "Samozřejmě tu byly závody, ve kterých se zdálo předjíždění příliš snadné, takové věci budou vždy přinášet nějaká negativa, ale ty pozitivní věci je převáží. Letos jsme měli skvělé závody na okruzích, na kterých se dřív nepředjíždělo, zvlášť když šlo o dva konkurenceschopné vozy. Teď se dá bojovat trochu víc."

Rubens Barrichello věří, že FIA bude díky letošním zkušenostem určovat úseky pro DRS příští rok lépe, aby předjíždění nebylo moc snadné. Systém jako takový se mu líbí.

"Hodně si to užívám. Myslím, že to byl neuvěřitelný rok," uvedl. "Jsou lidé, kteří nikdy nebudou spokojení. 20 let jsem slýchal, že se ve formuli 1 málo předjíždí, a najednou slyším lidi říkat, že se předjíždí moc!"

Podobnou chválu si od jezdců vyslechlo Pirelli za své pneumatiky. Jenson Button by dokonce rád viděl větší míru opotřebení, jako tomu bylo v úvodu sezóny.

"Myslím, že odvedli skvělou práci, určitě letos přispěli k zajímavému dění," konstatoval. "Byly tu skvělé předjížděcí manévry a k některým přispěly pneumatiky. Takže ano, myslím, že KERS, DRS a pneumatiky Pirelli spolu dobře fungovaly. Můžeme jen doufat, že se to příští rok moc nezmění."

Další článek: Ecclestone: V Texasu asi nepojedeme, v Bahrajnu ano

10:29 | Toto Wolff neočekává, že Hamilton podepíše novou smlouvu před koncem sezóny.
9:46 | Stejně jako vloni, také letos budou v Bahrajnu tři DRS zóny.
24. listopadu | Formule E chystá první noční závod... pojede se jak jinak než v Saúdské Arábii. Pojede se na konci února, místní slibují energeticky méně náročné LED osvětlení. Elektrická energie bude z obnovitelných zdrojů.
19. listopadu | Alfa Romeo nasadí do testů po sezóně Illota. Ferrari Fuoca a Shwartzmana.

GP Bahrajnu 2020

Pátek 27. listopadu 2020
1. trénink 12.00–13.30
2. trénink 16.00–17.30
Sobota 28. listopadu 2020
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 29. listopadu 2020
Závod 15.10