Jezdci se shodují, DRS, KERS a Pirelli vylepšily závody

Ve formuli 1 se letos mnohem více předjíždí a dění na trati je atraktivnější. Jezdci jsou proto s přínosy technických novinek spokojeni.
Jezdci se shodují, DRS, KERS a Pirelli vylepšily závody

Předjíždění na trati letos pomáhá zadní nastavitelné křídlo (DRS), které zvyšuje maximální rychlost vozu, a pneumatiky Pirelli, jež mají záměrně rychlejší opotřebení a větší rozdíly mezi směsmi. Pomáhat v soubojích můžou jezdcům také systémy na rekuperaci kinetické energie (KERS), které se letos do formule 1 vrátily.

"Podle mě je zřejmé, že jsme se hodně zlepšili. Letos jsme měli neuvěřitelné závody," hodnotil Michael Schumacher dopady DRS. "Jeden z příkladů, který je ještě čerstvý, je Korea. Vezměte si souboj, který tam měli Mark Webber a Lewis, bez DRS by takový ani trochu nebyl, nic by se nedělo."

Podle Jensona Buttona DRS a KERS pomáhají i méně zřejmým způsobem, kdy nemusí dojít k předjetí při aktivaci zadního křídla, ale jezdec využije přiblížení k soupeři k útoku v jiné části okruhu.

"Osobně si myslím, že to závodům přineslo hodně," řekl jezdec McLarenu. "Samozřejmě tu byly závody, ve kterých se zdálo předjíždění příliš snadné, takové věci budou vždy přinášet nějaká negativa, ale ty pozitivní věci je převáží. Letos jsme měli skvělé závody na okruzích, na kterých se dřív nepředjíždělo, zvlášť když šlo o dva konkurenceschopné vozy. Teď se dá bojovat trochu víc."

Rubens Barrichello věří, že FIA bude díky letošním zkušenostem určovat úseky pro DRS příští rok lépe, aby předjíždění nebylo moc snadné. Systém jako takový se mu líbí.

"Hodně si to užívám. Myslím, že to byl neuvěřitelný rok," uvedl. "Jsou lidé, kteří nikdy nebudou spokojení. 20 let jsem slýchal, že se ve formuli 1 málo předjíždí, a najednou slyším lidi říkat, že se předjíždí moc!"

Podobnou chválu si od jezdců vyslechlo Pirelli za své pneumatiky. Jenson Button by dokonce rád viděl větší míru opotřebení, jako tomu bylo v úvodu sezóny.

"Myslím, že odvedli skvělou práci, určitě letos přispěli k zajímavému dění," konstatoval. "Byly tu skvělé předjížděcí manévry a k některým přispěly pneumatiky. Takže ano, myslím, že KERS, DRS a pneumatiky Pirelli spolu dobře fungovaly. Můžeme jen doufat, že se to příští rok moc nezmění."

Diskuze (8) Další článek: Ecclestone: V Texasu asi nepojedeme, v Bahrajnu ano
13:52 | Latifi se sveze s vozem Force Indie v prvních trénincích v Austinu, Mexiku a Brazílii.
11:45 | Heineken se stane partnerem formule E
14. října | Závod WEC ve Fudži vyhrála Toyota 7 před Toyotou 8 (Alonso). Bylo to první vítězství tohoto vozu v letošní sezóně.
12. října | Kvalifikace na první závod F3: Pole position získal Kuan Jü Čou. Armostrong 6., Schumacher 7., Ticktum 9.

GP USA 2018

Pátek 19. října 2018
1. trénink 17.00–18.30
2. trénink 21.00–22.30
Sobota 20. října 2018
3. trénink 20.00–21.00
Kvalifikace 23.00–00.00
Neděle 21. října 2018
Závod 20.10