Jezdci se musí mít při zkracování šikan na pozoru, varuje Whiting

V důsledku nespočetně mnoha probrzdění, kterých se piloti během volných tréninků dopustili, se rozhodlo ředitelství závodu stanovit jasná pravidla toho, co je v rámci mezí a co už je za nimi.
Jezdci se musí mít při zkracování šikan na pozoru, varuje Whiting

Jezdci s oblibou využívají vyasfaltované únikové zóny zejména mezi osmou a devátou zatáčkou. Nastane-li stejná situace také v závodě a bude prokazatelné, že tím pilot, jenž vyjel mimo trať, získal výhodu, budou sportovní komisaři nesmlouvaví. Na toto upozornil ve svém dopise Charlie Whiting všechny jezdce: "Pokud budou dva vozy najíždět do zatáčky osm vedle sebe a zkrácením tratě za vrcholem deváté zatáčky se vedoucí vůz vrátí na dráhu s větším náskokem na vůz, který ho následuje, bude se (jezdec vpředu) zodpovídat komisařům z toho, že získal výhodou opuštěním tratě."

Stejně se komisaři zachovají také v případě, že si jezdec zkrátí v této šikaně trať, čímž se svému protivníkovi vpředu přiblíží na dosah jedné vteřiny a následně použije svůj DRS.  

"Pokud budou dva vozy najíždět do zatáčky osm vedle sebe a zkrácením tratě za vrcholem deváté zatáčky se vůz vzadu vrátí na dráhu ve vzdálenosti, která umožňuje použít DRS, pak nebude tomuto pilotovi umožněno použít jeho DRS v následující aktivační zóně."

"Kterýkoliv jezdec, jenž bude přistižen, že používá svůj DRS navzdory těmto okolnostem, se bude muset zodpovídat komisařům, jelikož opuštěním tratě získal výhodu," doplnil Whiting

Další článek: Mercedes v kvalifikaci potvrdil svou pozici čtvrté nejsilnější stáje