Mezinárodní automobilová federace se rozhodla pro zítřejší závod zvětšit délku první aktivační zóny na okruhu Yas Marina, která se nachází na rovince mezi sedmou a osmou zatáčkou.
Původní délka DRS zóny činila 470
metrů. V zítřejším závodě budou moci jezdci otevřít klapku na svém zadním
křídle o pětasedmdesát metrů dříve. I přesto si ale mnozí piloti myslí, že předjíždění
bude nadále velmi obtížné.
"Po mých včerejších zkušenostech,
ne," odpověděl Button na dotaz, zda bude díky větší aktivační zóně předjíždění
na okruhu Yas Marina snadnější. "Prodloužení o pětasedmdesát metrů nebude dělat
velký rozdíl, protože budeme využívat pouze polovinu rovinky - je to záludné."
Jeho pocity sdílí také Fernando
Alonso, který by o problémech s předjížděním na zdejším okruhu mohl po
loňských zkušenostech vyprávět celé hodiny. "Abychom dostali jasnou odpověď
ohledně DRS, musíme si počkat do zítra. Včerejší dojmy byly pro nás všechny takové,
že tu není dostatečná vzdálenost, takže to FIA pro zítřek zvětšila. Doufejme,
že to bude fungovat, ale teď je velmi těžké to odhadovat - musíme si počkat a
vyhodnotit to až po závodě," říká Španěl.
"Možná to mohli prodloužit ještě víc. Minulý rok, když
jsem útočil na vůz vpředu, dostihl jsem ho těsně před koncem rovinky, to už ale
bylo příliš pozdě. Pokud DRS zóna nezačíná dostatečně brzo, můžeme být ve
stejné pozici i zítra. Tehdy jsme také neviděli dostatek
předjíždění," přidává se Lewis Hamilton.