Jezdci Scuderie si dělali zálusk na vyšší příčky

Jezdci Scuderie si dělali zálusk na vyšší příčky

Fernando Alonso a Kimi Räikkönen byli po skončení Velké ceny Austrálie trochu zklamaní. Oba spatřili šachovnicový praporek, avšak ne na pozicích, v jaké doufali.

Španěl si po včerejší kvalifikaci vytyčil dva cíle - prvním bylo dokončit závod, tím druhým pak v ideálním případě stanout na stupních vítězů. Nakonec však skončil jako pátý, takže svůj úkol splnil jen na padesát procent.  

„Raději bych sezonu začal pódiovým umístěním, ale dostat obě auta k šachovnicové vlajce je dobrým výsledkem, který nám dodává sebevědomí, zejména z pohledu spolehlivosti,“ podotýká Alonso.

„Na startu jsem měl nějaké potíže s elektromotorem a zpoza volantu jsem musel provést několik změn, ale po prvních deseti kolech už šlo všechno dobře. Když se mi po zastávce v boxech podařilo předjet Hülkenberga, moje rychlost byla rozhodně lepší, ačkoliv předjíždět bylo nemožné.“

Alonso přiznává, že na základě výsledků prvního závodu Ferrari za konkurencí zaostává, věří však, že jeho tým má na to, aby se čelu startovního pole rychle přiblížil.

„Být pětatřicet vteřin za vítězem je příliš velká ztráta a my musíme přijít na to, co musíme udělat, abychom tu ztrátu zmenšili. Budeme muset závod zanalyzovat, zjistit, jaké jsou silné a slabé stránky vozu, a to nám společně s koly, která jsem strávil za Nikem, může poskytnout velmi užitečné informace.“

„Jsme skvělý tým a v kluky mám absolutní důvěru, protože dnes odvedli skvělou práci. Pořád se máme o této nové formuli 1 co učit, jelikož závod byl velmi zvláštní a velmi obtížný. Ale je to jen začátek. Musíme se soustředit na to, aby se nám v Malajsii dařilo lépe,“ uzavírá dvojnásobný mistr světa.

Jméno Kimiho Räikkönena se ve výsledkových listinách Velké ceny Austrálie objevilo na osmé příčce, což pochopitelně finského pilota neuspokojuje.

 „Nebyl to zrovna přímočarý závod. Na startu se mi podařilo dobře se odlepit, a i když do mě v první zatáčce někdo zezadu narazil, můj vůz zůstal nepoškozen,“ objasňuje Iceman.  

„Rychlost byla dobrá, ale v jednu chvíli jsem trpěl drolením předních pneumatik. Měl jsem velmi málo přilnavosti a hodně nedotáčivosti. Od té chvíle už řízení vozu nebylo stejné. Když přišel čas na zastávku v boxech, museli jsme udělat dvojitý pitstop, a to mě stálo místo.“

„Je rozhodně příliš brzy na to dělat jakékoliv jednoznačné závěry, protože i když to v této chvíli nevypadá, že bychom byli ve skvělé formě, pořád se nám podařilo dokončit závod a získat cenné body. S tímto výsledkem spokojeni být nemůžeme a víme, že je tu mnoho oblastí, ve kterých se musíme zlepšit. Jsem si ale jistý, že analýza dat z tohoto prvního závodu nám dá jasnější představu toho, jakým směrem se vydat,“ dodává Fin.

Ferrari1.jpgFerrari2.jpgFerrari4.jpg

Podle Pata Frye, který má u Scuderie na starost šasi, je dnešní výsledek lehce zavádějící, neboť ani jeden z pilotů nemohl z různých důvodů ukázat skutečnou rychlost italského monopostu.

„Před tímto závodem se zdálo, že tím nejtěžším úkolem bude dojet s oběma vozy do cíle, ale nakonec jsme to zvládli. Dnes jsme viděli, jak se spolehlivost nikdy nesmí brát nadarmo: několik lidí nachytala a v některých fázích závodů ovlivnila také naši výkonnost,“ říká Fry.

„Na obou F14 T jsme měli elektrické problémy, zejména na Kimiho voze, což znamenalo, že nemohl využít celý jeho potenciál. Fernando jezdil po mnoho kol za Hülkenbergem, a tak čeho je vůz schopen, mohl ukázat až ve chvíli, kdy se díky strategii pitstopů dostal před něj.“

„Je před námi spousta práce, pokud chceme zlepšit výkonnost monopostu. Stojíme proti několika silným konkurentům, ale máme ty správné nástroje na to, abychom odvedli svoji práci a stáhli tu mezeru mezi námi,“ doplňuje.

Doporučujeme

Články odjinud