Jezdci Renaultu i obou zákaznických týmů mohli v Rakousku poprvé využít kvalifikační mód.
Podle Auto Motor und Sport měl kvalifikační mód dodat asi 15 koní.
„Musí se stát něco většího, aby to šlo poznat,“ řekl po kvalifikaci Nico Hülkenberg. „Nevím, co si myslíte, nebo co vám řekli, že máme. Mohu vám říct, že Zemi to nepohnulo.“
Carlos Sainz prý kvalifikační režim použil. „Jo, ale každý má kvalifikační mód,“ řekl Španěl.
„Jakmile se dostanete do kvalifikace, tak ano, je to trochu výkonu navíc, ale byli jsme hodně daleko od Haasu, abychom cítili jakoukoliv výhodu z kvalifikačního režimu.“
Technický šéf Renaultu už v pátek varoval, že Renault vylepšení neoznačuje jako párty mód. „Mámě nějaká vylepšení motoru, která přichází závod od závodu,“ řekl Bob Bell. „Nacházíme vždy nové způsoby, jak tyto motory provozovat, abychom získali trochu vyšší výkon. Máme malé zlepšení, ale není to den a noc.“
„Existují některé režimy, které můžeme vyvíjet v průběhu sezóny a budou k dispozici ve všech kolech, některé budete chtít jen na dvě nebo na tři kola a budete je používat pouze v kvalifikaci,“ vysvětlil. „Tato omezení se mohou v průběhu sezóny změnit.“
Foto: Getty Images / Charles Coates