U rakouského týmu si připsali nejhorší výsledek této sezony. Sebastian Vettel byl nucen pro defekt pneumatiky odstoupit, Mark Webber skončil čtvrtý. AKTUALIZOVÁNO
Dvacet závodů trvající série, v níž
Sebastian Vettel pokaždé dojel do cíle velké ceny a pouze jednou nestanul na
stupních vítězů, je u konce. V Abú Zabí jej zastavil defekt pneumatiky, po
kterém musel německý závodník odstoupit. Vettel se ještě snažil dovézt svůj
monopost k mechanikům, poškozené zavěšení bylo ale v natolik vážném
stavu, že mu neumožnilo v závodě pokračovat.
"Na výjezdu z první zatáčky
se zdálo být všechno v pořádku, ale jakmile jsem začal zatáčet do druhé
zatáčky, pocítil jsem, že je něco špatně s pravým zadním kolem a musel jsem neočekávaně srovnat vůz. A když jsem ho musel srovnat podruhé, nemohl
jsem už nic víc dělat. Měl jsem defekt a roztočil jsem se. A na své cestě zpět
(do boxů) jsem poškodil zavěšení tak moc, že už jsem nemohl dále pokračovat,"
vysvětlil Vettel.
"Až do té chvíle jsme měli velmi
dobrý start. S vozem jsem byl spokojen. Je těžké říct, jak rychlí jsme mohli
být. Na druhé straně, myslím si, že Lewis a Fernando měli velmi silné tempo.
Myslím si, že jsme mohli mít šanci, ale je těžké tu stát a říkat vám, jaké to
mohlo být."
Co přesně vedlo k defektu Vettelovy
pneumatiky ale ještě nikdo z jeho týmu neví. Němec podotýká, že během
úvodního kola si nepočínal jinak než v ostatních případech.
"Vypadá to, jako bychom náhle na
výjezdu ze zatáčky ztratili tlak. V momentě, kdy jsem najížděl do druhé
zatáčky, už byla pneumatika vypuštěná. Nebylo nic, co bych udělal oproti jiným
kolům odlišně," podivoval se dvojnásobný šampión
Mark Webber se rozhodl se svým
týmem trochu zariskovat a zvolil poněkud odlišnou strategii. Při druhém
pitstopu si nechal nasadit opět měkčí z obou směsí s tím, že tvrdou
sadu použije až v samotném závěru závodu. Chtěl si tak vydobýt dostatečně
velký náskok na Jensona Buttona, který jel na dvě zastávky. To se Australanovi
nakonec ale nepovedlo a v cíli Velké ceny Abú Zabí obsadil konečné čtvrté
místo.
"Dvě DRS zóny tu jsou záludné. V první
bylo jednoduché předjíždět, ale v druhé jste už nemohli, takže když jsem
tam předjel Jensona, on vás hnedka poslal zpět. Myslím si, že DRS byl dnes
trochu trik. Jak říkám, v zatáčce jedenáct bylo těžké se o předjetí
pokusit a ještě těžší předjetí dokonat."
Webberovi nepomohla ani chyba,
která se udála při jeho první zastávce v boxech. Od té doby Australan
věděl, že na boj o nejvyšší místa může zapomenout.
"Měli jsme špatnou první zastávku
v boxech, která nás stála spoustu času. Měl jsem vůz (dostatečně rychlý)
na lídry závodu, ale v té době už jsme byli mimo pozice," zalitoval
Webber.