Jezdci Red Bullu letos poprvé mimo stupně vítězů

U rakouského týmu si připsali nejhorší výsledek této sezony. Sebastian Vettel byl nucen pro defekt pneumatiky odstoupit, Mark Webber skončil čtvrtý. AKTUALIZOVÁNO
Jezdci Red Bullu letos poprvé mimo stupně vítězů

Dvacet závodů trvající série, v níž Sebastian Vettel pokaždé dojel do cíle velké ceny a pouze jednou nestanul na stupních vítězů, je u konce. V Abú Zabí jej zastavil defekt pneumatiky, po kterém musel německý závodník odstoupit. Vettel se ještě snažil dovézt svůj monopost k mechanikům, poškozené zavěšení bylo ale v natolik vážném stavu, že mu neumožnilo v závodě pokračovat. 

"Na výjezdu z první zatáčky se zdálo být všechno v pořádku, ale jakmile jsem začal zatáčet do druhé zatáčky, pocítil jsem, že je něco špatně s pravým zadním kolem a musel jsem neočekávaně srovnat vůz. A když jsem ho musel srovnat podruhé, nemohl jsem už nic víc dělat. Měl jsem defekt a roztočil jsem se. A na své cestě zpět (do boxů) jsem poškodil zavěšení tak moc, že už jsem nemohl dále pokračovat," vysvětlil Vettel.

"Až do té chvíle jsme měli velmi dobrý start. S vozem jsem byl spokojen. Je těžké říct, jak rychlí jsme mohli být. Na druhé straně, myslím si, že Lewis a Fernando měli velmi silné tempo. Myslím si, že jsme mohli mít šanci, ale je těžké tu stát a říkat vám, jaké to mohlo být."

Co přesně vedlo k defektu Vettelovy pneumatiky ale ještě nikdo z jeho týmu neví. Němec podotýká, že během úvodního kola si nepočínal jinak než v ostatních případech.

"Vypadá to, jako bychom náhle na výjezdu ze zatáčky ztratili tlak. V momentě, kdy jsem najížděl do druhé zatáčky, už byla pneumatika vypuštěná. Nebylo nic, co bych udělal oproti jiným kolům odlišně," podivoval se dvojnásobný šampión

Mark Webber se rozhodl se svým týmem trochu zariskovat a zvolil poněkud odlišnou strategii. Při druhém pitstopu si nechal nasadit opět měkčí z obou směsí s tím, že tvrdou sadu použije až v samotném závěru závodu. Chtěl si tak vydobýt dostatečně velký náskok na Jensona Buttona, který jel na dvě zastávky. To se Australanovi nakonec ale nepovedlo a v cíli Velké ceny Abú Zabí obsadil konečné čtvrté místo.

"Dvě DRS zóny tu jsou záludné. V první bylo jednoduché předjíždět, ale v druhé jste už nemohli, takže když jsem tam předjel Jensona, on vás hnedka poslal zpět. Myslím si, že DRS byl dnes trochu trik. Jak říkám, v zatáčce jedenáct bylo těžké se o předjetí pokusit a ještě těžší předjetí dokonat."

Webberovi nepomohla ani chyba, která se udála při jeho první zastávce v boxech. Od té doby Australan věděl, že na boj o nejvyšší místa může zapomenout.

"Měli jsme špatnou první zastávku v boxech, která nás stála spoustu času. Měl jsem vůz (dostatečně rychlý) na lídry závodu, ale v té době už jsme byli mimo pozice," zalitoval Webber.   

Další článek: Třetí letošní vítězství trochu zastiňuje jen první porážka od týmového kolegy

10:10 | Formule E chystá první noční závod... pojede se jak jinak než v Saúdské Arábii. Pojede se na konci února, místní slibují energeticky méně náročné LED osvětlení. Elektrická energie bude z obnovitelných zdrojů.
19. listopadu | Alfa Romeo nasadí do testů po sezóně Illota. Ferrari Fuoca a Shwartzmana.
18. listopadu | Roman Staněk je aktivní na Instagramu (odkaz) a nově také na Youtube: odkaz

GP Bahrajnu 2020

Pátek 27. listopadu 2020
1. trénink 12.00–13.30
2. trénink 16.00–17.30
Sobota 28. listopadu 2020
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 29. listopadu 2020
Závod 15.10