Jezdci nesmí používat zadní křídla v kombinaci s mokrými pneumatikami

Jezdci nesmí používat zadní křídla v kombinaci s mokrými pneumatikami

FIA vydala v pátek rozhodnutí, kterým omezila používání zadních nastavitelných křídel. Z důvodu bezpečnosti platí pro pátky a soboty zákaz na mokré trati.

Zadní nastavitelné křídlo umožňuje snížit odpor vzduchu a navýšit maximální rychlost vozu. Jezdec ale musí pro tento účel křídlo aktivovat pomocí tlačítka na volantu a sklopení křídla přináší také nižší přítlak. To všechno je podle FIA moc nebezpečné ve špatném počasí, kdy bývá horší viditelnost.

"V návaznosti na včerejší diskuzi s týmovými manažery bych chtěl potvrdit, že nastavitelné křídlo povolené článkem 3.18 Technických regulí nesmí být používáno v žádném tréninku a kvalifikaci, pokud je vůz vybaven přechodnými nebo mokrými pneumatikami," uvedl Charlie Whiting.

Pro závod toto omezení neplatí. Je to z toho důvodu, že zatímco v trénincích a kvalifikacích smějí jezdci použít křídlo kdykoliv, což v praxi znamená téměř každou rovinku, v závodě jen na jedné rovince a pokud mají před sebou vůz, na který ztrácí méně než sekundu. V závodním režimu vyžaduje tedy křídlo mnohem méně pozornosti.

Doporučujeme

Články odjinud