Pascal Vasselon, který byl ústřední technickou postavou Toyoty v dobách, kdy figurovala v F1, a dnes pro ní pracuje v oblasti sportovních vozů říká, že jezdci musí své vozy milovat.
Vasselon srovnává F1 a WEC. Popularita vytrvalostních závodů roste a podle něj za to může i to, že v současných vozech jezdci rádi závodí.
„Myslím, že obecný nedostatek zájmu o F1 pochází převážně z nedostatku lásky k F1 od samotných jezdců,“ říká pro Motorsport.com.
„Většina jezdců nevyjadřuje své potěšení, že mohou být za volantem těchto vozů. Tak to cítím já. Nedostatek zájmu ze strany jezdců zesiluje nedostatek zájmu ze strany fanoušků.“
Nová pravidla, která by mohla vstoupit v platnost v roce 2017, můžou podle Vasselona způsobit, že to bude jezdce opět bavit a to se přenese i na fanoušky.
Ve WEC na to můžou jezdci tlačit, v F1 ne
„Jezdci (z F1), kteří se účastní vytrvalostních závodů, říkají: ‘wow, tyhle vozy jsou tak skvělé, můžeme na to tlačit od začátku do konce. To je úplný opak toho, co musíte dělat v F1.’ To je důvod, proč mám pocit, že nezájem o F1 pramení z komentářů jezdců.“
„Opravdu mě zaráží, když si uvědomím, že jezdci F1 a jejich kolegové z vytrvalostních závodů nevyjadřují stejný pocit z jízdy.“
„Tato nová pravidla jsou pravým opakem toho, o co se usilovalo před několika lety, kdy bylo cílem auta zpomalit a pomoci předjíždění.“
„Neznám všechny detaily, ale mluvíme o velkých změnách v oblasti aerodynamiky a pneumatik. Časy na kolo půjdou výrazně dolů, to jsem si jist.“
Foto: Getty Images / Vladimir Rys