Jezdci mladších týmů se vyhnuli kolizím z úvodu

Heikki Kovalainen byl opět nejlepší ze zástupců mladších týmů, krátce si dokonce spolu s Timem Glockem zazávodili o jedenácté místo. Bezproblémový závod měl i Pedro de la Rosa, ostatní měli technické potíže.
Jezdci mladších týmů se vyhnuli kolizím z úvodu

Caterham
Heikki Kovalainen dokončil Velkou cenu Japonska v Suzuce na patnáctém místě. "Měl jsem fantastický start, vyhnul jsem se problémům v první zatáčce a předjel jsem Glocka, ještě než vyjel safety car. Do prvních zastávek jsem byl jedenáctý, v prvním stintu bylo auto skvělé, držel jsem soupeře za sebou a měkké pneumatiky byly dobré," vzpomínal Fin. "Přezuli jsme na tvrdé pneumatiky a ty byly excelentní. Dokonce jsme uvažovali, že pojedeme jen na jednu zastávku. Pak začaly gumy odcházet, takže jsme deset kol před cílem zajeli do boxů znovu. Pak jsme se soustředili, abychom dojeli bez problému do cíle," liboval si Fin. Vitalij Petrov skončil sedmnáctý. Také on se nezapletl do kolizí po startu. Po první zastávce mu ale přestal fungovat KERS. "Také jsem měl problémy s radiem a nemohl slyšet o modrých vlajkách, což skončilo penalizací drive-through. Vzhledem k tomu všemu si myslím, že jsem dosáhl maxima," zhodnotil Rus ze svého pohledu obtížný víkend.

Marussia
Timo Glock dojel šestnáctý a závod si pochvaloval. "Start byl tak trošku šok, když jsem viděl všechna ta auta napříč tratí. Heikki projel velmi dobře a já byl hned za ním, tak jsem ho v esíčku dokázal předjet. Byl jsem jedenáctý, ale věděl jsem, že to bude nakrátko, při výjezdu z poslední zatáčky jsme měli problémy s trakcí, navíc oni mají KERS a my ne. Heikki mě předjel. Dál jsem ztrácel v této zatáčce, stejně jako v první a v esíčku, zhruba tři až čtyři desetiny v každém kole. To umožňovalo i dalším, kteří mají KERS, aby mě předjeli," vvysvětloval Němec, který si jinak rychlost svého vozu pochvaloval. "Pneumatiky se chovaly velmi dobře, první zastávka byla velmi vydařená, byli jsme čtvrtý nerychlejší tým, což je dobrá práce mechaniků, při druhé zastávce jsem udělal chybu a omlouvám se. Pak jsem dokázal dohánět Heikkiho, takže naše strategie fungovala. Jednu chvíli jsme od něj byli čtyři sekundy, ale díky modrým vlajkám jsme znovu ztratili. I těch konečných osm sekund je pořád dobrých." Charles Pic ze závodu odstoupil s poruchou motoru. "Je to škoda, v té době jsme byli silní. Je to první odstoupení po dlouhé době. Na startu jsem se musel vyhýbat kolizím, v prvním stintu jsem měl problémy s přilnavostí na tvrdých pneumatikách, po přezutí na měkké se to zlepšilo. Byl jsem za Timem a před Vitalijem a Pedrem. Bohužel jsem při druhé zastávce minul box a ztratil dost času. Brzy poté jsem musel zastavit po problému s motorem. Jinak to byl dobrý víkend a závod jsem si užíval," bilancoval Francouz.

HRT
Pedro de la Rosa dojel osmnáctý. "Můžeme říct, že jsme udělali pokrok, ale pořád máme co na práci. První stint byl dobrý, ale měli jsme problém během první zastávky a ztratil jsem. Mé časy na tvrdých gumách ke konci závodu byly velmi dobré, auto se výborně řídilo a byli jsme blízko Pica a Petrova, což je pro nás na takovéto trati fantastické," pochvaloval si Španěl. Narajna Kartykejana tým z bezpečnostních důvodů krátce po polovině závodu stáhl do boxů. "Měl jsem dobrý start a v prvním kole předjel Pica. Auto fungovalo dobře, mělo dobrou rychlost a po první zastávce jsem byl před Pedrem. Pak jsme měli problém s autem a zajeli znovu do boxů. Tým rozhodl, že z bezpečnostních důvodů tam zůstaneme," uvedl. Šéf týmu Luis Pérez-Sala upřesnil, že se jednalo o problém se zadní částí vozu.

Další článek: Závod nenaplnil očekávání Lotusu, Räikkönenův vůz neměl rychlost

14. srpna | Třicet jedna let od úmrtí Enza Ferrariho: Životní příběh a odkaz nerudného génia z Maranella | odkaz odkaz prostřednictvím @infocz_web

GP Belgie 2019

Pátek 30. srpna 2019
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 31. srpna 2019
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 1. září 2019
Závod 15.10