Jezdci mají obavy z nedostatku pneumatik, Pirelli má možná řešení

Krátká životnost pneumatik Pirelli by mohla znamenat velmi omezené jezdění v trénincích, což je z hlediska diváků nežádoucí. Změnit by to mohlo testování nových variant obutí.
Jezdci mají obavy z nedostatku pneumatik, Pirelli má možná řešení

Každý pilot má k dispozici na celý závodní víkend 11 sad pneumatik, přičemž tři z nich musí v průběhu pátku vrátit. Jelikož ale pneumatiky Pirelli vydrží mnohem méně než Bridgestony, vznikly obavy, že jezdci velmi rychle odepíšou v jízdách zmíněné tři sady a v důsledku toho je na trati budeme během tréninků vídat méně často než dřív. Komplikovalo by to i přípravy na závodní víkend.

Sebastian Vettel vysvětlil v rozhovoru pro Auto Motor und Sport, že na kvalifikaci potřebuje jezdec minimálně tři sady, a to nesmí nastat žádné komplikace, jako je přerušení jízd. Jelikož pneumatiky velmi rychle ztrácející výkonnost, znamená jakákoliv chyba nutnost přezout a zkusit rychlé kolo znovu. Na závod bude jezdec potřebovat minimálně další tři sady. Na všechny tréninky jezdcům zbyde tedy maximálně pět sad pneumatik, přičemž i ty nejtvrdší začínají být už po patnácti kolech velmi opotřebované.

Adrian Sutil proto vyjádřil obavu, že jezdci budou v pátek jezdit jen minimálně, dokud jim vydrží v rozumném stavu ty tři sady, které musí stejně odevzdat (jednu po prvním a dvě po druhém tréninku).

Větší rušno v pátek by ale mohlo zajistit testování nových pneumatik. Pirelli se do formule 1 vrací po dlouhé době a zatím má stále málo zkušeností se současnými vozy. Proto týmům navrhlo, že by jim v pátečních trénincích dávalo k dispozici vývojové verze svých produktů k testování. Vedlejším efektem by byla možnost jezdit víc.

"Pokud ten nápad s prvním tréninkem realizujeme, dávali bychom každému týmu pár sad nových pneumatik a mohly by je použít," vysvětloval sportovní šéf Pirelli Paul Hembery pro Autosport. "Až by je spotřebovaly, mohly by se na zbytek závodního víkendu vrátit k závodním pneumatikám. Zeptali jsme se týmů, jestli s tímto plánem souhlasí."

Podle Hemberyho má páteční testování nových pneumatik také výhodu v minimálních dodatečných nákladech, na rozdíl například od separátního testování v pondělí po Grand Prix. Poprvé by k pátečnímu testování nových pneumatik mohlo dojít v Malajsii.

Diskuze (20) Další článek: Mercedes: Ztrácíme sekundu, ale nepanikaříme
18:13 | Brendon Hartley je překvapen, že se mluví o jeho budoucnosti. Má prý smlouvu...
17:00 | Po problémech ve Španělsku bude Ferrari v Monaku testovat starší zavěšení.
14:01 | Aston Martin se v průběhu 9 měsíců rozhodne, zda vstoupí do F1 jako dodavatel motorů.
23. května | Rubens Barrichello má dnes narozeniny (46)
22. května | Podle Tombazise jsou změny pravidel pro předjíždění nutné, protože jinak by se situace dále zhoršovala.

GP Monaka 2018

Čtvrtek 24. května 2018
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 26. května 2018
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 27. května 2018
Závod 15.10