Jezdci mají obavy z nedostatku pneumatik, Pirelli má možná řešení

Krátká životnost pneumatik Pirelli by mohla znamenat velmi omezené jezdění v trénincích, což je z hlediska diváků nežádoucí. Změnit by to mohlo testování nových variant obutí.
Jezdci mají obavy z nedostatku pneumatik, Pirelli má možná řešení

Každý pilot má k dispozici na celý závodní víkend 11 sad pneumatik, přičemž tři z nich musí v průběhu pátku vrátit. Jelikož ale pneumatiky Pirelli vydrží mnohem méně než Bridgestony, vznikly obavy, že jezdci velmi rychle odepíšou v jízdách zmíněné tři sady a v důsledku toho je na trati budeme během tréninků vídat méně často než dřív. Komplikovalo by to i přípravy na závodní víkend.

Sebastian Vettel vysvětlil v rozhovoru pro Auto Motor und Sport, že na kvalifikaci potřebuje jezdec minimálně tři sady, a to nesmí nastat žádné komplikace, jako je přerušení jízd. Jelikož pneumatiky velmi rychle ztrácející výkonnost, znamená jakákoliv chyba nutnost přezout a zkusit rychlé kolo znovu. Na závod bude jezdec potřebovat minimálně další tři sady. Na všechny tréninky jezdcům zbyde tedy maximálně pět sad pneumatik, přičemž i ty nejtvrdší začínají být už po patnácti kolech velmi opotřebované.

Adrian Sutil proto vyjádřil obavu, že jezdci budou v pátek jezdit jen minimálně, dokud jim vydrží v rozumném stavu ty tři sady, které musí stejně odevzdat (jednu po prvním a dvě po druhém tréninku).

Větší rušno v pátek by ale mohlo zajistit testování nových pneumatik. Pirelli se do formule 1 vrací po dlouhé době a zatím má stále málo zkušeností se současnými vozy. Proto týmům navrhlo, že by jim v pátečních trénincích dávalo k dispozici vývojové verze svých produktů k testování. Vedlejším efektem by byla možnost jezdit víc.

"Pokud ten nápad s prvním tréninkem realizujeme, dávali bychom každému týmu pár sad nových pneumatik a mohly by je použít," vysvětloval sportovní šéf Pirelli Paul Hembery pro Autosport. "Až by je spotřebovaly, mohly by se na zbytek závodního víkendu vrátit k závodním pneumatikám. Zeptali jsme se týmů, jestli s tímto plánem souhlasí."

Podle Hemberyho má páteční testování nových pneumatik také výhodu v minimálních dodatečných nákladech, na rozdíl například od separátního testování v pondělí po Grand Prix. Poprvé by k pátečnímu testování nových pneumatik mohlo dojít v Malajsii.

Diskuze (20) Další článek: Mercedes: Ztrácíme sekundu, ale nepanikaříme
21:17 | Vypadá to, že Arrivabene x Binotto zatím 1:0. Binotto podle italských médií nedorazil do Austinu.
18:43 | TOP 5 jezdců v historii F1 podle Alonsa: Schumacher, Prost, Fangio, Senna a Hamilton.
15:20 | Potvrzeno... Schumacher i Ticktum se zúčastní prestižního závodu F3 v Macou... přesně za měsíc.
13:16 | Potvrzen harmonogram testů. Pojede se opět v Katalánsku a to od 18. do 21. února a od 26. února do 1. března.

GP USA 2018

Pátek 19. října 2018
1. trénink 17.00–18.30
2. trénink 21.00–22.30
Sobota 20. října 2018
3. trénink 20.00–21.00
Kvalifikace 23.00–00.00
Neděle 21. října 2018
Závod 20.10