Jezdci mají obavy z nedostatku pneumatik, Pirelli má možná řešení

Jezdci mají obavy z nedostatku pneumatik, Pirelli má možná řešení

Krátká životnost pneumatik Pirelli by mohla znamenat velmi omezené jezdění v trénincích, což je z hlediska diváků nežádoucí. Změnit by to mohlo testování nových variant obutí.

Každý pilot má k dispozici na celý závodní víkend 11 sad pneumatik, přičemž tři z nich musí v průběhu pátku vrátit. Jelikož ale pneumatiky Pirelli vydrží mnohem méně než Bridgestony, vznikly obavy, že jezdci velmi rychle odepíšou v jízdách zmíněné tři sady a v důsledku toho je na trati budeme během tréninků vídat méně často než dřív. Komplikovalo by to i přípravy na závodní víkend.

Sebastian Vettel vysvětlil v rozhovoru pro Auto Motor und Sport, že na kvalifikaci potřebuje jezdec minimálně tři sady, a to nesmí nastat žádné komplikace, jako je přerušení jízd. Jelikož pneumatiky velmi rychle ztrácející výkonnost, znamená jakákoliv chyba nutnost přezout a zkusit rychlé kolo znovu. Na závod bude jezdec potřebovat minimálně další tři sady. Na všechny tréninky jezdcům zbyde tedy maximálně pět sad pneumatik, přičemž i ty nejtvrdší začínají být už po patnácti kolech velmi opotřebované.

Adrian Sutil proto vyjádřil obavu, že jezdci budou v pátek jezdit jen minimálně, dokud jim vydrží v rozumném stavu ty tři sady, které musí stejně odevzdat (jednu po prvním a dvě po druhém tréninku).

Větší rušno v pátek by ale mohlo zajistit testování nových pneumatik. Pirelli se do formule 1 vrací po dlouhé době a zatím má stále málo zkušeností se současnými vozy. Proto týmům navrhlo, že by jim v pátečních trénincích dávalo k dispozici vývojové verze svých produktů k testování. Vedlejším efektem by byla možnost jezdit víc.

"Pokud ten nápad s prvním tréninkem realizujeme, dávali bychom každému týmu pár sad nových pneumatik a mohly by je použít," vysvětloval sportovní šéf Pirelli Paul Hembery pro Autosport. "Až by je spotřebovaly, mohly by se na zbytek závodního víkendu vrátit k závodním pneumatikám. Zeptali jsme se týmů, jestli s tímto plánem souhlasí."

Podle Hemberyho má páteční testování nových pneumatik také výhodu v minimálních dodatečných nákladech, na rozdíl například od separátního testování v pondělí po Grand Prix. Poprvé by k pátečnímu testování nových pneumatik mohlo dojít v Malajsii.

Doporučujeme

Články odjinud