Jezdci letos používají DRS k předjíždění méně než loni

Statistiky předjížděcích manévrů za prvních 11 závodů ukazují, že se podařil posun k lepšímu, DRS hraje o něco menší roli.
Jezdci letos používají DRS k předjíždění méně než loni

Systém pro snížení odporu vzduchu zadního křídla (DRS) měl premiéru ve formuli 1 loni a pomohl k mnoha předjížděcím manévrům. Někdy ale předjíždění usnadňoval až příliš, což se FIA letos snaží korigovat úpravami DRS zón, ať už jejich počtem či délkou.

A jak se zdá, daří se jí. Německý Auto Motor und Sport získal statistiky o předjíždění od týmu Mercedes, které ukazují pokles předjíždění s využitím DRS a naopak nárůst normálních předjížděcích manévrů.

Konkrétně v prvních 11 Grand Prix jezdci předjeli s DRS 165krát ve srovnání se 194 případy v loňském roce, což znamená pokles o 15 procent. U předjíždění bez DRS došlo k nárůstu z 247 na 254 manévrů, což představuje necelá tři procenta.

Co se týče předjetí v prvním kole po startu, která se počítají zvlášť, bylo jich letos zatím méně, ale loni do součtu výrazně promluvila extrémní mokrá Grand Prix Kanady.

Pokud sečteme úplně všechna předjetí dohromady, poráží rok 2011 letošní sezónu výsledkem 756:706.

Srovnání počtu předjetí

  V 1. kole S pomocí DRS Bez DRS
Závod 2012 2011 2012 2011 2012 2011
Austrálie 17 13 12 5 21 12
Malajsie 50 22 12 18 33 33
Čína 31 30 27 37 38 30
Turecko/Bahrajn 28 41 14 50 44 35
Španělsko 27 32 15 29 15 22
Monako 15 7 1 2 7 14
Kanada 14 97 18 17 19 62
Evropa 42 22 21 22 43 3
Británie 17 19 16 6 20 16
Německo 37 32 29 8 14 20
Celkem 287 315 165 194 254 247
Další článek: Buemi a Red Bull na návštěvě Norska

20:46 | Po Ericssonovi uspěl v Detroitu McLaren. Pato O'Ward vyhrál po startu z 16. místa.
11:27 | Osmihodinovka v Portimau odstartuje v neděli ve 12:00. Přímý přenos vysílá Eurosport 2 od 15:00 do 18:30, závěr závodu poté nabídne Eurosport 1 od 18:30 do 20:30. Komentují Jiří Šlégl a Martin Straka...
23:36 | Marcus Ericsson vyhrál závod IndyCar v Detroitu. Pomohla mu nehoda Grosjeana. Pro Ericssona je to první vítězství od roku 2013 (GP2).
12. června | Jedna z nejhorších věcí, které se mohou v motorsportu stát... zaseknutý plynový pedál. Felix Rosenquist je při vědomí a snad ok. odkaz

GP Francie 2021

Pátek 18. června 2021
1. trénink 11.30–12.30
2. trénink 15.00–16.00
Sobota 19. června 2021
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 20. června 2021
Závod 15.00