Statistiky předjížděcích manévrů za prvních 11 závodů ukazují, že se podařil posun k lepšímu, DRS hraje o něco menší roli.
Systém pro snížení odporu vzduchu zadního křídla (DRS) měl premiéru ve formuli 1 loni a pomohl k mnoha předjížděcím manévrům. Někdy ale předjíždění usnadňoval až příliš, což se FIA letos snaží korigovat úpravami DRS zón, ať už jejich počtem či délkou.
A jak se zdá, daří se jí. Německý Auto Motor und Sport získal statistiky o předjíždění od týmu Mercedes, které ukazují pokles předjíždění s využitím DRS a naopak nárůst normálních předjížděcích manévrů.
Konkrétně v prvních 11 Grand Prix jezdci předjeli s DRS 165krát ve srovnání se 194 případy v loňském roce, což znamená pokles o 15 procent. U předjíždění bez DRS došlo k nárůstu z 247 na 254 manévrů, což představuje necelá tři procenta.
Co se týče předjetí v prvním kole po startu, která se počítají zvlášť, bylo jich letos zatím méně, ale loni do součtu výrazně promluvila extrémní mokrá Grand Prix Kanady.
Pokud sečteme úplně všechna předjetí dohromady, poráží rok 2011 letošní sezónu výsledkem 756:706.
Srovnání počtu předjetí
|
V 1. kole |
S pomocí DRS |
Bez DRS |
Závod |
2012 |
2011 |
2012 |
2011 |
2012 |
2011 |
Austrálie |
17 |
13 |
12 |
5 |
21 |
12 |
Malajsie |
50 |
22 |
12 |
18 |
33 |
33 |
Čína |
31 |
30 |
27 |
37 |
38 |
30 |
Turecko/Bahrajn |
28 |
41 |
14 |
50 |
44 |
35 |
Španělsko |
27 |
32 |
15 |
29 |
15 |
22 |
Monako |
15 |
7 |
1 |
2 |
7 |
14 |
Kanada |
14 |
97 |
18 |
17 |
19 |
62 |
Evropa |
42 |
22 |
21 |
22 |
43 |
3 |
Británie |
17 |
19 |
16 |
6 |
20 |
16 |
Německo |
37 |
32 |
29 |
8 |
14 |
20 |
Celkem |
287 |
315 |
165 |
194 |
254 |
247 |