Formule 1 v Maďarsku testuje nový formát ATA (alternativní alokaci pneumatik). Kolik pneumatik po pátku jezdcům zbývá?
ATA je testován poprvé v Maďarsku a znovu ho uvidíme ve čtvrtek. Rozdíly jsou především dva – v kvalifikaci bude pevně daná alokace: v Q1 tvrdé, Q2 střední a Q3 měkké.
Kromě toho dostali jezdci jen 11 sad místo 13. Odlišné je také rozdělení. Výrazně méně je měkkých (4 místo 8) a více je středních (4 místo 3) a tvrdých (3 místo 2).
Jezdci formát kritizují. Uvádí, že přináší méně aktivity na trati a mají menší možnost vyzkoušet nové díly.
Ve druhém tréninku ale odjeli jezdci 531 kol. V Silverstonu jich bylo v FP2 méně – 512 kol, ale někteří jezdci měli technické problémy.
Na druhou stranu byl první trénink ovlivněn červenými vlajkami a deštěm, takže nevíme, jak by situace vypadala, kdyby proběhl normálně.
Lewis Hamilton se divil, že se pneumatiky šetří podobným způsobem, kdy se slicky omezí a současně se pak po víkendu vyhodí pneumatiky do mokra. Magnussen zase řekl, že pokud chce F1 šetřit, tak by měla rovnou zkrátit tréninky.
V pátek musí být na konci každého volného tréninku vrácena jedna sada pneumatik. Další dvě sady musí být vráceny v sobotu po třetím tréninku. Jak jsou na tom jezdci po pátku? Pirelli uveřejnilo přehled:
