Jezdci Astonu Martin a George Russell použili v kvalifikaci střední směs. A vypadá to, že se jim to vyplatilo.
Pirelli přivezlo poprvé novou nejměkčí směs C6, kterou uvidíme také v Monaku a v Kanadě. V kvalifikaci jsme ale netradičně viděli i „žluté“ pneumatiky.
Jezdci Astonu Martin použili v prostřední a také v poslední části kvalifikace střední směs. Russell ji použil v té poslední. Oba astony se dostaly do Q3, kde pak Alonso zajel pátý nejrychlejší čas. Russell se dostal na třetí místo. Pro závod ale nebude mít žádnou novou střední směs.
„Tuto kvalifikaci je třeba pečlivě analyzovat z hlediska chování pneumatik, protože přinesla mnoho zajímavých poznatků,“ řekl Mario Isola.
„Všichni byli zvědaví, jak se bude C6 v kvalifikaci chovat, a porovnávali ji s C5. Na základě prvních údajů a poslechu bezprostředních komentářů týmů a jezdců můžeme říci, že rozdíl ve výkonnosti mezi dvěma nejměkčími směsmi z řady 2025 je relativně malý, což se předpokládalo.“
„To, co jsme dnes viděli na trati, která se oproti prvním dvěma hodinám volných tréninků příliš nevyvíjela, bylo, že pro jezdce nebylo snadné vytěžit z C6 plný potenciál. Mějte na paměti, že tato směs na vozech 2025 nikdy nejezdila a během testu na konci sezóny v Abú Dhabí ji vyzkoušelo pouze osm z dnešních 20 jezdců. Je tedy pravděpodobné, že ji potřebují lépe poznat, aby z ní mohli vytěžit maximum.“
„To znamená, že někteří jezdci dali přednost směsi C5, kterou dobře znají, vzhledem k tomu, že to byla kvalifikační pneumatika již pro předchozí dva závody v Džiddě a Miami. Rozhodli se obětovat trochu přilnavosti výměnou za výhodu v čase na kolo, která plyne z předvídatelnosti pneumatiky, s níž mají více zkušeností a více údajů.“