Jezdci Ferrari ztráceli hlavně na tvrdších pneumatikách

Fernando Alonso atakoval stupně vítězů, ale v závěru ztrácel a dojel čtvrtý. Felipeho Massu zdržel defekt a závod dokončil na osmém místě.
Jezdci Ferrari ztráceli hlavně na tvrdších pneumatikách

Ferrari se na okruhu Spa-Francorchamps muselo obejít bez pódiového umístění. Fernando Alonso sahal po stupních vítězů, ale skončil těsně pod nimi. Felipe Massa dojel po defektu osmý.

Alonso po závodě potvrdil, že těžko mohl dopadnout lépe, se středními pneumatikami měl problémy. "Za těchto podmínek jsme o sekundu a půl pomalejší než ti nejlepší. Nemyslel jsem, že bych měl šanci vyhrát, ale pódium bylo v našich možnostech. Díky strategii jsem v úvodu vedl, ale věděli jsme, že se v závěrečné části budeme víc trápit," přiznal Španěl, kterému se podařil start. Z osmého místa se rychle posunul do čela. "Pódium bylo naším cílem. Situace byla jiná než včera. Teploty nebyly na léto zrovna nejvyšší a my za to zaplatili vysokou cenu. Momentálně musíme pogratulovat našim soupeřům. Nevzdáváme se."

Massa v úvodu bojoval o čelní příčky, ale pak měl problémy s pneumatikami a s vyvážením. Na středně tvrdé sadě se na rozdíl od týmového kolegy cítil lépe. "Při zastávce jsme přenastavili přední křídlo, ale nebyli jsme dostatečně rychlí. Pak už bylo příliš pozdě," přiznal Brazilec, kterého navíc krátce po druhé zastávce postihl defekt. Musel tak pro nové pneumatiky znovu. "Nemohl jsem předjet Rosberga, měl dobrou maximální rychlost. V nejpomalejších zatáčkách - závěrečné šikaně a La Source - jsem se trápil."

Šéf týmu Stefano Domenicali dodal, že týmu příliš nepomohl výjezd safety caru po nehodě Lewise Hamiltona. "Naši hlavní rivalové měli v té době největší problémy," myslí si Ital. Největším problémem Ferrari je momentálně práce s pneumatikami, zejména s tvrdší směsí. "Víme, co je naše Achillova pata a musíme na tom zapracovat."

Technický ředitel Pat Fry potvrdil, že Ferrari stále nevyřešilo rychlé opotřebení tvrdších směsí pneumatik, zejména při nižších teplotách. "Je to zklamání pro naše jezdce. numožnili jsme jim bojovat na nejvyšší úrovni za každých podmínek. Nemyslím, že jsme měli něco rozhodnout jinak. Kdyby Fernando kopíroval Vettela, vyjel by na trať mezi pomalejšími vozy," vysvětlil zkušený inženýr volbu strategie.

Celý tým se nyní připravuje na nadcházející závod v Monze, kde chce před domácími fanoušky pokud možno zvítězit.

Diskuze (88) Další článek: Střed pole: ve znamení kolizí