Felipe Massa letos poprvé dokázal v kvalifikaci porazit svého týmového kolegu a do zítřejší Velké ceny Maďarska odstartuje ze čtvrtého místa. Fernando Alonso skončil pátý.
Felipemu Massovi se dnes celkově dařilo z obou
jezdců Ferrari o něco lépe. Po sérii úprav, které mechanici provedli na jeho
voze, si vyjel čtvrté místo a nelichotivou statistiku kvalifikačních duelů mezi
ním a Alonsem tak alespoň lehce vylepšil na 1:10.
"Obvykle najdou naši soupeři v kvalifikacích
vždy o něco více než my a my se posuneme vpřed v závodě. Uvidíme, jestli se
tohle nepsané pravidlo potvrdí také na této trati. Doufám, že budu mít auto,
které je konkurenceschopné, tak jako tomu bylo v poslední části
kvalifikace. Ráno jsem znovu trpěl přetáčivostí a poté, co jsme udělali několik
změn, to bylo naopak. Udělali jsme proto další změny v nastavení předního
přítlačného křídla a ovládání vozu bylo daleko lepší," vysvětlil Massa. "Je
těžké předpovědět, kolik pitstopů tu bude. Čtyři nejsou vyloučené, tři jsou
naprosto předpokládané. Hodně bude záležet na délce prvního stintu, od toho
bude jasné, jakou cestou se poté vydáme s následujícími zastávkami. Mojí
jedinou starostí je, že startuji ze špinavé strany, a vím, jak ošemetné to zde
může být," dodal Brazilec.
Po prvních dvou částech dnešní
kvalifikace to vypadalo, že je Španěl vážným kandidátem na zisk pole position.
V Q1 a také v Q2 byl po uplynutí časového limitu na prvním místě.
Nicméně v té nejdůležitější části se mu dařilo poněkud méně. Po prvních
pokusech v Q3 figuroval na průběžném třetím místě, ale v dalším kole
už svůj čas vylepšit nedokázal. Navíc ho ještě překonal Jenson Button a poprvé
v letošní sezoně také týmový kolega, Felipe Massa. Nejvíce ho ale, dle
svých slov, mrzí, že přišel o možnost postavit se Sebastianu Vettelovi v první
zatáčce.
"Je to OK. Jasně, preferuji
výsledek z prvního kola, protože to bychom startovali z čisté stopy a
byli bychom třetí, takhle jsme jednu řadu ztratili a startujeme pátí. Abych byl
upřímný, startovat z pátého místa je možná lepší než ze čtvrtého v tom
smyslu, že je zde obrovský rozdíl (ve velikosti přilnavosti). Očividně jsme ale
ztratili trochu na naší pozici, zvláště pro první zatáčku, pokud chceme dostat
Vettela do nějakých potíží. Startovat pátí je trochu složitější, ale doufejme,
že to McLaren v první zatáčce dokáže. Vytrvalost (je klíčem). Myslím si,
že s opotřebením jaké jsme tu viděli, můžeme očekávat mnoho zastávek v boxech
a mnoho problémů s pneumatikami. Takže se o ně musíme starat a potřebujeme
mít konzistentní tempo v průběhu celého závodu, celých sedmdesát kol. Je to
stále velmi otevřené, ale určitě potřebujeme mít dobrý start a dobrých několik
prvních kol," konstatoval Alonso.