Čtvrté místo z Velké ceny Belgie je sice pro Kimiho Räikkönena nejlepším výsledkem v letošní sezóně, přesto Fin není spokojen.
Räikkönen zároveň letos poprvé porazil v závodě svého týmového kolegu Fernanda Alonsa. Po první sérii zastávek v boxech však mistr světa z roku 2008 byl na osmé pozici a až do posledních kol držel třetí pozici. O tu jej však připravil jeho krajan Valtteri Bottas.
„Bylo by hezké dojet na lepší pozici, je to zklamání,” řekl po závodě Fin. „Byl to klidný závod. Neměl jsem žádné problémy jako v minulosti. Byl to zřejmě první klidný závod roku. To pomohlo. Mohli jsme jet svůj vlastní závod a výsledek byl trochu lepší.
V posledních několika závodech jsme měli lepší pocit, ale v kvalifikaci a závodech se stala spousta věcí. Měli jsme poškozená křídla od kolizí s ostatními vozy, a to vám pokazí závod, protože nemůžete jet naplno.
Hlavní je, že jsme měli čistý závod bez problémů. Mohli jsme tlačit. I tak jsme ale měli problémy s řízením, ale ty jsme očekávali. Snad začneme mít klidnější víkendy. Ulehčilo by nám to život a zřejmě i výsledky by byly lepší.”
Čtvrté místo podle Räikkönena bylo maximem. V souboji s Bottasem o třetí místo prý neměl šanci.
„V rychlosti na rovinkách jsou mnohem rychlejší. V jednom kole mě málem předjel, ale dokázal jsem ho udržet za sebou. V dalším kole už ale nebyla šance. Trochu ztrácíme na výkonu. Nemáme tolik koní nebo takový motor jako oni a to je největším problémem.”
Ani Fernando Alonso neměl v závodě štěstí, když na začátku závodu dostal penalizaci za to, že na jeho voze na startovním roštu mechanici pracovali ještě v době, kdy už je to zakázáno. Při první zastávce v boxech si tak musel odpykat trest 5 sekund stop&go.
„Největším problémem na startu byla baterie, protože když jsem zastavil, byl jsem před Bottasem, a Bottas dojel třetí. Na těchto pozicích bychom byli také,” řekl Alonso.
„Po celý závod jsem se cítil konkurenceschopný. Věděli jsme, že rychlost na rovince bude naším největším problémem, když ale máte tu penalizaci a začnete bojovat o nižší příčky, má nedostatek rychlosti vyšší cenu.”
Z penalizace neměl radost ani šéf týmu Marco Mattiacci. „Udělali jsme chybu, za kterou penalizovali Fernanda. Z toho opravdu nejsem šťastný. V tu chvíli jsme hned nechápali, co se děje.”