Kvalifikace na Velkou cenu Abú Zabí dopadla v případě italské stáje podle očekávání. Alonso s Massou obsadí třetí řadu, hned za piloty Red Bullu a McLarenu.
Ještě před začátkem odpoledního
klání si možná ve stáji z Maranella věřili na některou z předních dvou
řad. Tempu, které v kvalifikaci nasadili jezdci Red Bullu a McLarenu, ale
nemohli piloti Ferrari konkurovat a tak se musí spokojit s pátým,
respektive šestým místem.
"Jsme víceméně tam, kde jsme před
kvalifikací očekávali. Není to tím, protože je to po osmé z osmnácti kvalifikací,
co jsem skončil pátý. Je to tím, že s několika vzácnými výjimkami jsou
McLaren a Red Bull v sobotu silnější než my, zatímco v neděli to bývá
obvykle rozdílné, neboť jsou rozdíly mezi námi daleko menší. Víme, že můžeme
bojovat o pódium, ale abychom uspěli, musíme udělat vše perfektně počínaje
startem a naší strategií," nechal se slyšet na startu pátý Fernando Alonso.
"V Q3 jsem si myslel, že
zajedu pouze jedno kolo. To ale nebylo perfektní, takže jsme upřednostnili
zkusit vše až do konce. Nemyslím si, že by to dělalo takový rozdíl, kdybychom
měli pro zítřek novou sadu pneumatik," odhaduje Španěl.
Pátého místa si Alonso cení také
proto, že se postaví do čisté stopy, což samo sebou zvyšuje jeho šance na dobrý
start do závodu. "Opotřebení pneumatik se nezdá být tak velké. Budu startovat z čisté
strany tratě a doufám, že postoupím o několik míst," uzavřel.
Felipe Massa odstartuje z místa
šestého. Ze svého výsledku ale příliš nadšen není, neboť si dělal zálusk na
vyšší příčky. "Abych byl upřímný, očekával jsem od této kvalifikace víc. Více,
než jsem čekal, jsem zápasil s tím, abych během prvního letmého kola
dostal z pneumatik to nejlepší. Možná by se vyplatilo zkusit delší stint
se dvěma pokusy," přemýšlí vicemistr světa z roku 2008.
Ferrari se po problémech s předním přítlačným
křídlem, které se objevily už v Indii, rozhodlo nasadit jeho starší verzi.
A možná právě toto stálo v kvalifikaci Brazilce podle svých slov cenné
tisíciny vteřiny: "Samozřejmě, to, že jsem musel použít starý typ předního
křídla, mě stálo něco, co se výkonu týče. V Indii, kde jsme obě dvě verze
porovnávali, jsem okamžitě pocítil, že to nové je zlepšení. Dává více
přilnavosti a lepší stabilitu při brzdění."