Jezdci Ferrari měli problémy s pneumatikami

Räikkönen zůstává pro závod v Suzuce pesimistou.

Ferrari se netají tím, že sezonu 2009 už prakticky vypouští. Důkazem toho je i Grand Prix Singapuru. Kimi Räikkönen se do závodu kvalifikoval třináctý a pod šachovnicovou vlajkou projel na desátém místě.

"Nemohl jsem zajet lépe. Auto pořád klouzalo, pneumatiky neměly přilnavost. Na měkčí sadě ke konci závodu to bylo lepší, ale to už bylo příliš pozdě. Přiblížil jsem se k Nakadžimovi a prákrát jsem chtěl risknout předjížděcí manévr. Předjíždění je tu však téměř nemožné, pokud pilot před vámi neudělá chybu.

Nepočítám s tím, že v Suzuce to bude jiné. Z aerodynamického hlediska je to velice náročná trať, což je pro nás problém. Pojedu ale na maximum," řekl Räikkönen.

Prakticky stejné problémy jako Räkkönen měl i Giancarlo Fisichella, který do cíle dojel třináctý.

"Z fyzické i psychické stránky to byl velice těžký závod. Naše rychlost nedosahovala standardu Ferrari. Měl jsem problémy udržet vůz na trati, protože pneumatiky neměly žádnou přilnavost. Na měkčí sadě pneumatik ke konci závodu se ovladatelnost auta zlepšila a mohl jsem zajet několik dobrých kol.

Protože jsem byl zaseknutý za Sutilem, jel jsem poprvé do boxů o něco dříve. Jelikož ale potom vyjel safety car, moc se nám to nevyplatilo. KERS tu nebyl tak užitečný, jako v Monze. Na startu jsem předjel jeden vůz a pak jsem systém využíval spíše k bránění své pozice. Nyní nás čeká Suzuka, opravdový závodní okruh. Je těžké předpovědět, jak se nám tam bude dařit, protože závod od závodu je auto jiné," řekl Fisichella.

Další článek: Pódium je pro Toyotu vzpruha před domácí velkou cenou