Jezdci F1 vítají plány na štěrkové únikové zóny ve Spa-Francorchamps

Pilotům formule 1 se zamlouvají plánované změny na okruhu Spa-Francorchamps, kde se od roku 2022 v několika zatáčkách do únikových zón místo asfaltu vrátí štěrk.
Foto: Getty Images / Dean Mouhtaropoulos
Jezdci F1 vítají plány na štěrkové únikové zóny ve Spa-Francorchamps | Foto: Getty Images / Dean Mouhtaropoulos

Organizátoři Velké ceny Belgie oznámili, že do únikových zón zatáček La Source, Raidillon, Blanchimont, Les Combes a Stavelot se vrátí štěrk. V rámci rekonstrukce, která vyjde na 80 milionů eur, bude také na vrcholu sekce zatáček Eau Rouge a Raidillon postavena nová tribuna.

Plánované změny mají belgickému okruhu zajistit licenci FIM Grade C, aby mohl pořádat závody vytrvalostního mistrovství světa motocyklů.

Během nedávných závodů v Mugellu a na Nürburgringu, které dostaly místo v letošní, koronavirem poznamenané sezóně F1, si jezdci pochvalovali štěrk vedle trati.

Ve Spa chystají úpravy. Vrátí se štěrkové zóny

Ve Spa chystají úpravy. Vrátí se štěrkové zóny

Carlos Sainz Jr. z McLarenu neskrýval nadšení nad změnami ve Spa. „Vítej zpátky, štěrku. Do budoucna doufám ve více štěrku a trávy a všeho dalšího, protože to je přesně to, co si myslím, že potřebujeme, aby byly okruhy pěkné a působivé. Doufám, že ve Spa bude i něco jiného a neutratí 80 milionů eur jen na štěrk!“ řekl Španěl.

Pilota Williamsu George Russella návrat štěrkových zón těší zejména proto, že si jezdci díky tomu uvědomí, jak moc ztratí jezdeckou chybou.

„O tom je závodění. Je v tom vzrušení, být na limitu, vědět, že když uděláte chybu, budete potrestání. Bohužel je tu příliš mnoho okruhů, samozřejmě z bezpečnostních důvodů, které vám při řízení nenabízí ten prvek,“ řekl Russell.

„Štěrk byl z určitých důvodů odstraněn a z jiných důvodů vrácen. Myslím, že z pohledu jezdce by bylo hezké vidět více pořádných závodních tratí se štěrkovými únikovými zónami.“

Podle ředitele závodů F1 Michaela Masiho se nedá štěrkové zóny umístit do všech míst, rád ale vidí jejich zavádění do zatáček, kde je to vhodné.

„Už jsem to říkal, zatáčku po zatáčce, okruh po okruhu a když to za určitých okolností funguje, pak rozhodně ano. Pokud to nefunguje, musíme se podívat na celkový obrázek z pohledu FIA a FIM (Mezinárodní motocyklová federace).“

Další článek: Grosjeana zaujal projekt hypervozu Peugeotu pro Le Mans

14:14 | Potvrzeno. Verstappen nasadil novou pohonnou jednotku. V neděli odstartuje z konce pole.
13:06 | F1 zvažuje, že se kvalifikace pojede v neděli. Zítra má hodně pršet. Jedna změna už přišla. Závod F3 se místo zítřejšího rána pojede dnes v v 16:25.
18:07 | Podle dřívějších spekulací ohledně kalendáře 2022 bychom v příštím roce už Imolu v kalendáři vidět neměli. Nicméně starosta tvrdí, že brzy potvrdí smlouvu do roku 2025. Podle italského formulapassion by se mělo jet v termínu GP Francie (že by konec Paul Ricardu?).
17:34 | W Series mění plány. Místo finále v Mexiku budou dva závody v Austinu.

GP Ruska 2021

Pátek 24. září 2021
1. trénink Bottas
2. trénink Bottas
Sobota 25. září 2021
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 26. září 2021
Závod 14.00