Jezdci chtějí lepší ochranu hlavy a jiné pneumatiky

Od roku 2017 bychom se mohli dočkat výrazně vylepšené ochrany hlavy. Nepůjde zřejmě o zcela uzavřený kokpit ale spíše o nějakou jinou formu.
Jezdci chtějí lepší ochranu hlavy a jiné pneumatiky

Podle prezidenta Asociace jezdců Grand Prix (GPDA) Alexandera Wurze panuje mezi jezdci shoda. 

O lepší ochraně hlavy jezdce, či dokonce o zavedení uzavřených kokpitů se v poslední době diskutuje stále intenzivněji. Většina zranění či smrtelných úrazů z formulových soutěží se v posledních letech týká právě hlavy.

Video: Jak by mohla vypadat ochrana kokpitu  

Video: Jak by mohla vypadat ochrana kokpitu  

„Výzkum, který provedli experti FIA, je velmi důkladný a proces předkládá jasné řešení,“ řekl Wurz pro BBC. „Jezdci teď cítí, že je čas zavést zvláštní ochranu a to nejpozději v roce 2017.“

„Je zřejmé, že šasi by potřebovalo strukturální změny, ale je na rok času a nevidím žádného technického odborníka, který by byl proti takovým podstatným zlepšením bezpečnosti, zejména s ohledem na poslední velké nehody spojené s poraněním hlavy ve formulových soutěžích.“

Jezdci i sám Wurz prý doufají, že zavedení dodatečné ochrany hlavy jezdce je jen formalita.

Další kolo diskusí má proběhnout na setkání technických šéfův pátek.

Jezdci chtějí jiné pneumatiky

Podle Wurze existuje také jednomyslná shoda, podle které chtějí jezdci jiné pneumatiky. Pirelli dostalo před léty úkol vyrobit pneumatiky, které příliš nevydrží a podnítí větší počet zastávek v boxech.

BBC se ale odvolává na nejmenovaného člena týmu, podle kterého to jezdce nebaví, protože nemohou jezdit na limitu.

Wurz to potvrzuje. Jezdci podle něj chtějí takové pneumatiky, které jim umožní dostat z vozů vše, co v nich je, protože o tom je formule 1 – vrchol motorsportu, který všichni milujeme.

„Jezdci dali jasně najevo, že by byli rádi, kdyby Pirelli vyrobilo pneumatiku, která bude rychlejší v zatáčkách a současně bude bezpečná.“

Foto: Getty Images / Paul Gilham

Další článek: Brembo: Schumacher a Vettel jsou si podobní

10:10 | Formule E chystá první noční závod... pojede se jak jinak než v Saúdské Arábii. Pojede se na konci února, místní slibují energeticky méně náročné LED osvětlení. Elektrická energie bude z obnovitelných zdrojů.
19. listopadu | Alfa Romeo nasadí do testů po sezóně Illota. Ferrari Fuoca a Shwartzmana.
18. listopadu | Roman Staněk je aktivní na Instagramu (odkaz) a nově také na Youtube: odkaz

GP Bahrajnu 2020

Pátek 27. listopadu 2020
1. trénink 12.00–13.30
2. trénink 16.00–17.30
Sobota 28. listopadu 2020
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 29. listopadu 2020
Závod 15.10