Jezdci se ústy předsedy své asociace GPDA Alexandera Wurze vyjádřili, že chtějí jiné pneumatiky, které jim umožní ždímat z vozu maximum. Bernie Ecclestone souhlasí.
Ecclestone souhlasí s jezdci „na milion procent“ v tom, že by F1 měla být o závodění na limitu.
Pirelli už dříve reagovalo, že vyrobí jakýkoliv produkt, který si bude F1 přát.
„Už jsem o tom dal vědět Pirelli,“ řekl Ecclestone pro BBC s tím, že věc bude projednána na schůzce příští měsíc. Ecclestone ale současně hájí Pirelli.
„To podstatné je, že Pirelli dodává pneumatiky F1. Jsou to pneumatiky, které bychom měli používat a týmy a jezdci by měli spolupracovat s Pirelli na jejich zdokonalování.“ Ecclestone tak naráží na to, na co si stěžuje Pirelli – že potřebuje více testovat.
V úterý 2. února má proběhnout v Miláne schůzka, na které se bude diskutovat právě o pneumatikách. V roce 2017 totiž mají přijít nejen změny v oblasti šířky pneumatik, ale také aerodynamiky. Už dříve se objevily informace, že původně zamyšlené změny mají být menší, protože současné pneumatiky by s větší zátěží měly problém a musely by pracovat s tlaky, které týmy považují už za „nezdravé“.
„Cokoliv si jezdci přejí, to se může stát. Cokoliv si přejí týmy, to se může stát,“ pokračuje Ecclestone. „Bude tam prezident Pirelli, ne poslíček.“
Ecclestone se ale opět vrátil k potřebě testovat. Chce prý vidět tři nejlepší týmy a jezdce. „Chci někoho, kdo může jezdit na limitu a kdo dokáže přijít s odpovědí. Pirelli se mnou stoprocentně souhlasí. O to oni žádají – špičkový tým a špičkoví jezdci. Ne tým, který nemůže jet na limitu a už vůbec ne jezdec, který to neumí.“
Ecclestone připustil, že při posledním výběrovém řízení, které skončilo loni v říjnu výběrem Pirelli, chtěly některé týmy jinou společnost. Michelin ale nakonec odmítl z toho důvodu, že chtěl říkat, jak to bude.
Foto: Getty Images / Clive Rose