Jezdci budou při šetření paliva obezřetní vůči nebezpečím

Piloti formule 1 v průběhu závodního víkendu diskutovali rizika, která může způsobit jízda při šetření paliva. Při závodu proto budou obezřetní.
Jezdci budou při šetření paliva obezřetní vůči nebezpečím

V návaznosti na páteční brífink, při kterém jezdci diskutovali s ředitelem závodu Charliem Whitingem možná nebezpečí, která může v závodě způsobit šetření paliva, se toto téma probíralo také v sobotu v předvečer Velké ceny Austrálie.

Jenson Button z McLarenu upozornil, že šetření paliva už nebude tak přímočaré jako v předchozích letech, kdy se většinou jezdilo úsporně až v závěrečných sedmi až osmi kolech. „Myslím, že teď bude šetření paliva znamenat více. Bude obtížné ho rozpoznat - to bude to nejhorší, protože se jedná o první závod v roce. Jezdci to mají pod kontrolou tím, že zvolní. Doufám, že každý bude ve stejné situaci a nebudeme mít žádné problémy,“ přeje si.

Mistr světa z roku 2009 si uvědomuje, že někdo může začít brzdit 180 metrů před zatáčkou, zatímco někdo jiný jen 90 metrů před ní. „To činí závodění trochu obtížnější,“ tuší.

Šampión z posledních čtyř sezon Sebastian Vettel má na paměti, že může dojít k incidentům, ale s reakcemi chce počkat, dokud neuvidí, jak se věci vyvinou. „Pokud dojde na nejhorší, bude to nepříjemná situace. Musíme se naučit, jak se s tím vyrovnáme, doufejme, že se nedostaneme do problémů. Musíme zjistit, jak moc je to špatné,“ upozorňuje.

„Pokud budeme všichni na jedné lodi, je to fajn, ale ve spotřebě budou mezi vozy jistě rozdíly. Pak by to mohla být jiná situace,“ obává se.

Jeden z favoritů závodu Nico Rosberg přiznal, že v důsledku nových pravidel pravděpodobně změní svůj pohled na závodění. „Je to velmi malá obava, ale všichni jsme si vědomi, že se to může stát. Každý to bude dělat, takže to trochu víc očekávám,“ přiznal. „Nebudu tedy jezdit ve větrném pytli až do konce, protože vím, že soupeř může na rovince náhle zpomalit.“

Jezdci mají obavy, že šetření paliva může vést k nebezpečným situacím

Jezdci mají obavy, že šetření paliva může vést k nebezpečným situacím

Další článek: Vyšetřovaní Vettel, Magnussen i Alonso vyvázli bez trestu

15:08 | Haas potvrdil, že Mazepin bude jezdit s číslem 9. Původně chtěl jezdit s číslem 99, ale to má Giovinazzi. Číslo 9 měl Ericsson, ale vzhledem k tomu, že je (bude) dva roky mimo F1, tak se číslo uvolní...
15:04 | Podle španělských médií dostal Alonso zelenou pro účast v testu mladíků po Abú Dhabí. Do testů by prý měly být nakonec nasazeny dvě auta od každého týmu, takže uvidíme i Buemiho, Kubicu, Ferrari zřejmě nasadí Sainze. Zatím to nebylo potvrzeno.
13:33 | Mick Schumacher se s Haasem zúčastní prvního tréninku na GP Abú Dhabí a také testů po závodě.
9:40 | Jezdecké sestavy pro GP Sachíru: Haas: Pietro Fittipaldi, Kevin Magnussen Mercedes: George Russell, Valtteri Bottas Williams: Jack Aitken, Nicholas Latifi

GP Sachíru

Pátek 4. prosince 2020
1. trénink 14.30–16.00
2. trénink 18.30–20.00
Sobota 5. prosince 2020
3. trénink 15.00–16.00
Kvalifikace 18.00–19.00
Neděle 6. prosince 2020
Závod 18.10