Piloti formule 1 v průběhu závodního víkendu diskutovali rizika, která může způsobit jízda při šetření paliva. Při závodu proto budou obezřetní.
V návaznosti na páteční brífink, při kterém jezdci diskutovali s ředitelem závodu Charliem Whitingem možná nebezpečí, která může v závodě způsobit šetření paliva, se toto téma probíralo také v sobotu v předvečer Velké ceny Austrálie.
Jenson Button z McLarenu upozornil, že šetření paliva už nebude tak přímočaré jako v předchozích letech, kdy se většinou jezdilo úsporně až v závěrečných sedmi až osmi kolech. „Myslím, že teď bude šetření paliva znamenat více. Bude obtížné ho rozpoznat - to bude to nejhorší, protože se jedná o první závod v roce. Jezdci to mají pod kontrolou tím, že zvolní. Doufám, že každý bude ve stejné situaci a nebudeme mít žádné problémy,“ přeje si.
Mistr světa z roku 2009 si uvědomuje, že někdo může začít brzdit 180 metrů před zatáčkou, zatímco někdo jiný jen 90 metrů před ní. „To činí závodění trochu obtížnější,“ tuší.
Šampión z posledních čtyř sezon Sebastian Vettel má na paměti, že může dojít k incidentům, ale s reakcemi chce počkat, dokud neuvidí, jak se věci vyvinou. „Pokud dojde na nejhorší, bude to nepříjemná situace. Musíme se naučit, jak se s tím vyrovnáme, doufejme, že se nedostaneme do problémů. Musíme zjistit, jak moc je to špatné,“ upozorňuje.
„Pokud budeme všichni na jedné lodi, je to fajn, ale ve spotřebě budou mezi vozy jistě rozdíly. Pak by to mohla být jiná situace,“ obává se.
Jeden z favoritů závodu Nico Rosberg přiznal, že v důsledku nových pravidel pravděpodobně změní svůj pohled na závodění. „Je to velmi malá obava, ale všichni jsme si vědomi, že se to může stát. Každý to bude dělat, takže to trochu víc očekávám,“ přiznal. „Nebudu tedy jezdit ve větrném pytli až do konce, protože vím, že soupeř může na rovince náhle zpomalit.“