FIA nařídila, že žádná sada pneumatik nesmí být použita na více než 18 kol. Při celkové délce závodu (57 kol) to znamená, že jezdce čekají tři zastávky v boxech (ačkoliv povinný počet zastávek FIA nestanovila).
Pirelli po prvním tréninku objevilo poškození pneumatik, které souviselo s přejezdy přes obrubníky. Mikroskopická poškození (oddělování běhounu od kostry) se objevila na pneumatikách, které měly za sebou 20 či více kol.
Od soboty došlo k úpravám v kritických zatáčkách 13 a 14. Bílá čára byla posunuta o 80 cm. Mezi obrubníkem a tratí je nyní „pokračování“ obrubníku, ale jde jen o barvu.
Po sprintu Pirelli prozkoumalo pneumatiky znovu, i když získané poznatky částečně ovlivnilo to, že se nejelo ve všech kolech v závodním tempu, protože jsme měli tři safety cary.
Inženýři Pirelli v sobotu večer rozřezali 20 sad pneumatik ze sprintu. Mikroskop opět ukázal známky oddělování běhounu. Podle Auto Motor und Sport se poškození týkalo levých i pravých pneumatik. Je tedy jasné, že se problém netýká jen zmíněné rychlé pasáže od 12. po 14. zatáčku, ale celého okruhu.
FIA nakonec rozhodla, že jezdec nesmí odjet na dané sadě pneumatik více než 18 kol. Jedná se o celkový počet kol. Od tohoto počtu musí tým odečíst kola, která už jezdec na dané sadě pneumatik odjel (pokud nejde o novou sadu). Velká cena Kataru má celkem 57 kol, což znamená, že jezdce čekají nejméně tři zastávky v boxech.
Pokud by někdo povolený počet kol ve stintu překročil, bude předán sportovním komisařům.
Kolik sad jezdcům zbvývá?
