Staronový dodavatel pneumatik Pirelli se ohradil proti nespokojeným ohlasům některých jezdců, podle kterých by v závodech mohlo být nutné navštívit mechaniky čtyřikrát nebo dokonce pětkrát kvůli výměně pneumatik.
"Po posledních testech jsme si udělali analýzu a simulace všech závodů se všemi týmy," vysvětloval sportovní šéf Pirelli Paul Hembery. "A všechny týmy by aplikovaly třízastávkové strategie."
Ve svých simulacích navíc Pirelli počítalo s nejhorším možným scénářem opotřebení pneumatik, který by při vyšších teplotách, které jsou během závodů běžné, neměl nastat.
"To znamená, že ty poplašné zprávy o čtyřech až pěti zastávkách jsou nepravděpodobné nebo dokonce zavádějící. I při extrémním opotřebení očekáváme tři zastávky," dodal Hembery s tím, že víc si jich ani nepřeje. Cílem zůstávají dvě.
Pirelli si v simulacích také potvrdilo, že by odlišné strategie měly přinést předjíždění na trati, protože rozdíl ve výkonnosti nových a ojetých pneumatik je značný. V každém případě je italský výrobce připraven zareagovat na případné požadavky na změny.
Pro tento účel umožnila FIA změnou pravidel testování vývojových specifikací obutí během pátečních tréninků, což Pirelli pochopitelně uvítalo. Možnost navýšit alokaci závodních pneumatik o jednu sadu na víkend by pak měla působit jako pojistka.
"Nejsme si jistí, jak často, nebo jestli vůbec budeme tyto možnosti využívat," komentoval rozhodnutí Světové rady Hembery. "Ale dopad je ten, že se nám díky předem definovaným procesům otevřely možnosti ještě předtím, než se naplno rozjede sezóna."