Jezdci berou velké rozdíly mezi pneumatikami jako nutné zlo

Přínos pro diváky je nesporný.
Dodavatel jednotných pneumatik Bridgestone letos vozí na každý závod dvě směsi suchých pneumatik, které od sebe dělí dva stupně tvrdosti, tedy o jeden více než loni. Výsledek v Austrálii byl ten, že tvrdší pneumatiky jezdci dlouho zahřívali a ty měkčí jim zase rychle odcházely. Z toho vyplývající komplikace u pilotů nadšení nevyvolávají, ale jsou ochotni je akceptovat, protože přispívají k většímu napětí na trati.

"Myslím, že to udělali, aby to s různými směsmi a strategiemi bylo napínavější. S výjezdy Safety caru to v Melbourne samozřejmě způsobilo velké rozdíly, protože měkčí pneumatiky se většině jezdců drolily. Takže to trochu zamíchalo situací a to je dobře," řekl Jenson Button.

Týmy dopředu věděly, že jim měkčí směs bude dělat problémy na delší vzdálenost, proto se musely rozhodnout, kterou část závodu jí obětují.

"Závody jsou jistě mnohem napínavější, když má někdo tvrdší a někdo měkčí pneumatiky. Je díky tomu u jednotlivých vozů mnohem větší rozdíl v časech na kolo, takže dojde i na předjíždění. Někdy je těžké přimět pneumatiky, aby fungovaly, jak potřebujete. Nám moc dlouho nedržela měkčí směs, takže jsme zajeli do boxů a vyměnili pneumatiky, což byl dobrý krok. Všichni si musí v závodě protrpět určitou chvíli na těch horších pneumatikách," konstatoval Kimi Räikkönen.

Podobné problémy očekává Bridgestone i v Malajsii, kde bude měkká směs pravděpodobně trpět velmi rychlým opotřebením. Tvrdou směs v současné podobě jezdci na své vozy nasadí úplně poprvé.

"Chtěli jsme větší rozdíly mezi měkkou a tvrdou směsí. V Austrálii byl ten rozdíl poněkud extrémní, protože tvrdší pneumatiky se obtížně zahřívaly a ty měkčí bylo těžké udržet při životě. Uvidíme, jak budou pneumatiky fungovat tady. Těším se na tvrdou směs, protože ta je úplně nová a nikdo s ní ještě nemá zkušenosti, takže uvidíme, jak bude fungovat," uvedl Sebastian Vettel.

Zřejmě největším zastáncem nových pravidel o pneumatikách je Nico Rosberg. Ten sice na ně v Austrálii doplatil, ale upřednostňuje fakt, že závody díky nim získaly nový náboj.

"Myslím, že je to velmi dobré pro sport. Pro týmy je velmi náročné, aby to zvládly. Je velmi těžké připravit strategii, co budete dělat a jak, protože tyto pneumatiky představují velkou proměnnou. A pro závody je to skvělé, jak jsme viděli v Melbourne. Například já jsem byl spíše obětí, propadl jsem se dozadu. Na měkkých pneumatikách jsem byl prostě moc pomalý, protože mi zcela odešly. Ale jsem s tím (pravidlem) spokojený, myslím, že je dobré," dodal Rosberg.

Vyloženě za nutné zlo pak nová pravidla považuje Sébastien Bourdais. Podle Francouze má díky velmi rozdílným pneumatikám větší vliv Safety car. Při pomalejší jízdě za ním totiž jezdec může buď šetřit měkčí směs, nebo ztratit teplotu v té tvrdší směsi a to vše má dopady na výkonnost v několika dalších kolech po zajetí Safety caru zpět do boxů.

"Osobně chápu důvody (pro větší rozdíly mezi pneumatikami) a je zřejmé, že jsou díky tomu závody velmi vzrušující. Osobně nejsem fanoušek tohoto pravidla, protože si myslím, že to hodně ubírá jezdcům. Nemůžete totiž mít vše pod kontrolou a je to trochu umělé, ale pro podívanou je to určitě dobrá věc," řekl Bourdais.
Další článek: Rádio McLarenu zveřejněno, Hamilton i tým podle FIA lhal

15. května | Romain Grosjean získal v IndyCar své první pole position.
11. května | Podle posledních spekulací bude GP Turecka zrušena bez náhrady. Počet závodů by klesl z 23 na 22.
11. května | Júki Cunoda dnes slaví 21. narozeniny.
11. května | Za účasti tří týmů pokračují testy 18palcových pneumatik. Tentokrát v Barceloně. Red Bull nasadí Albona, Alfa Romeo Kubicu a Alpine by mělo nasadit Kvjata (od letošního roku rezervní jezdec týmu).

GP Monaka 2021

Čtvrtek 20. května 2021
1. trénink 11.30–12.30
2. trénink 15.00–16.00
Sobota 22. května 2021
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 23. května 2021
Závod 15.00