Prezident FIA Jean Todt se domnívá, že je naprosto v pořádku, když budou poplatky za účast v šampionátu a superlicence odstupňované podle získaných bodů.
FIA potřebuje zvýšit své příjmy a rozhodla se toho dosáhnout prostřednictvím vyšších poplatků ve formuli 1. Některé týmy budou platit násobně víc než doposud, protože je tisíce dolarů bude stát každý získaný bod.
"Domnívám se, že v každé demokratické zemi platíte daně podle svých příjmů," vysvětloval Todt. "Tohle nám tedy zajistí nárůst příjmů asi o 30 procent."
Kromě týmů budou platit víc i jezdci za superlicence. "Co se týče pilotů, je to stejný koncept. Fixní základ (10 tisíc dolarů) a pak 1000 dolarů za každý bod, což znamená návrat k situaci z let 2008 a 2009," pokračoval prezident FIA.
"Je to hodně? Jsem velmi rád za jezdce, protože si to zaslouží, ale pokud dostáváte 20 nebo 30 miliónů dolarů, můžete si dovolit zaplatit za superlicenci 250 tisíc. Pokud takové peníze nedostáváte, zaplatíte 10 tisíc.
FIA se tak snaží získat peníze pro své programy mimo formuli 1, od propagace motorsportu na nejnižších úrovních až po mobilitu na silnicích.
Mezi jezdci se ale vyšší poplatky za superlicenci nesetkávají s jednomyslnou podporou. "Osobně si nemyslím, že by různí jezdci s různými body měli platit různé poplatky," komentoval Jenson Button.
"Chci říct, když dostanete řidičák, tak neplatíte víc, když najezdíte víc kilometrů na silnicích, že? A v žádné jiné kategorii neplatíte větší poplatky, protože máte lepší auto, takže by měl být poplatek pro všechny stejné."