Jenson Button a Sergio Pérez sváděli se svými soupeři na okruhu v Monze nerovnoměrný boj. Kvůli nízké maximální rychlosti pro ně bylo předjíždění prakticky nemožné.
McLaren v Itálii oslavoval padesát let od svého založení, avšak čistě z pohledu nedělních výsledků příliš důvodů k radosti neměl. Jeden bod, který svému týmu zajistil Jenson Button, je pro stáj s tak dlouhou a slavnou historií prachbídně málo.
Britský jezdec se po závodě nechal slyšet, že hlavní příčinou jeho dnešního nezdaru bylo pochybení v nastavení převodových stupňů.
“Dnešek byl těžký. Myslím si, že naše rychlost stačila na lepší než desáté místo, ale uvízli jsme za toro rossem a nemohli jsme ho předjet,“ posteskl si Button.
“Problém byl ten, že jakmile se sníží množství paliva, rychlost na rovinkách je daleko větší. Když jsme ale někoho pronásledovali, byli jsme v obtížné pozici. Vydali jsme se špatným směrem v nastavení převodů. Je to problém, který, jak doufáme, pro příště vyřešíme.“
“Když jsme používali DRS, zasekli jsme se na 331 km/h, zatímco nás v rychlosti 340 km/h každý předjížděl. Udělali jsme chybu,“ přiznal pilot McLarenu.
Ten si navíc patnáct kol před cílem vybrousil na pravé přední pneumatice plošku, což z pohledu jezdeckých vlastností jeho monopostu rozhodně nepřineslo nic dobrého. “Bylo to jako jezdit na pneumatikách z Lega,“ popsal mistr světa z roku 2009.
Podobnými problémy jako Jenson Button trpěl i druhý jezdec McLarenu Sergio Pérez. Tomu se ale na rozdíl od svého týmového kolegy na bodech dojet nepodařilo – Mexičan se v cíli závodu musel spokojit s nelichotivým dvanáctým místem.
“V nájezdu do první zatáčky jsem naneštěstí dostal náraz zezadu a musel jsem střihnout šikanu. Potom jsem byl během závodu zdržován Danielovým toro rossem. Celkově byl můj vůz rychlejší, ale rychlost na rovinkách nebyla dostatečně dobrá na to, aby mě dostala vedle něj a já se mohl pokusit o předjetí.“
“Do boxů jsme zajeli o jedno kolo později, než jsme plánovali. A jelikož zastávka neproběhla dobře, ztratil jsem pozici ve prospěch Jensona. Od té chvíle jsem byl zaseklý ve vláčku jezdců a bez výhody rychlosti na rovinkách jsem prostě nemohl nikoho předjet,“ vysvětlil Pérez.