Jezdce Lotusu zpomalily kolize z úvodu

Romain Grosjean nakonec ustál tlak Lewise Hamiltona a v Monze dojel osmý. Kimi Räikkönen skončil po kolizi z úvodu a následné stíhací jízdě těsně za body.
Jezdce Lotusu zpomalily kolize z úvodu

Jezdci Lotusu se ve Velké ceně Itálie v Monze pohybovali na hranici první a druhé desítky. Oba se při startu ze středu pole zapletli do karambolů. Romain Grosjean dojel osmý, i když do něj po startu zezadu narazil jeden ze soupeřů. Kimi Räikkönen musel po kolizi v prvním kole neplánovaně do boxů a jeho stíhací jízda stačila jen na jedenácté místo, podruhé v řadě tak nebodoval.

Grosjean získal v závodě oproti kvalifikační pozici pět míst a výsledek považuje za nejlepší možný. "Není jednoduché jet s aerodynamickou konfigurací, jakou jsme pro závod měli, za jiným autem. Bohužel jsme měli slabší zastávku, kvůli problému s elektronikou se nerozsvítilo zelené světlo a ztratili jsme několik sekund," vysvětlil. "Myslím, že jsme mohli vyjet před oběma mclareny a toro rossem, což nám mohlo pomoci k lepšímu výsledku. V posledním kole jsem měl dobrou bitvu s Lewisem. Myslím, že jsme tady v Monze předvedli nejlepší výsledek, jaký jsme mohli. Doufám, že v Singapuru se dostaneme na úroveň, jakou jsme měli v Budapešti."

Räikkönen se brzy po startu dostal do kolize, při které poškodil příď svého vozu. "Když jsem přišel o přední křídlo, musel jsem do boxů, což jsme neplánovali. Nejde jen o čas strávený v depu, ale také o to, že se potom musíte probíjet závodním polem," připomněl. "Odvedli jsme slušnou práci, auto se chovalo dobře, až překvapivě dobře, na to, kde jsme byli v sobotu. Bohužel se toho po vstupu do závodu, jaký jsme měli, nedá moc udělat."

Šéf týmu Eric Boullier připomněl, že pokud chce tým bojovat o tituly, musí být každý víkend vepředu v sobotu i v neděli. "Pozitivní z tohoto víkendu je, že jsme předvedli fantastické závodní tempo a oba jezdci zajeli mimořádně dobře. Romain ustál velký tlak a pěknými manévry předjel oba mclareny. Kimi od nehody v prvním kole bojoval a prokázal svůj talent," pochvaloval si. "Negativem je, že jsme se nedokázali kvalifikovat, kam jsme chtěli. Výsledek není pro tým odměnou, ale z posledního evropského závodu sezony si odvážíme i několik pozitiv. V závěrečných závodech budeme bojovat."

Také ředitel traťových operací Alan Permane ví, že hlavní příčinou dnešního výsledku je včerejší kvalifikace. "Měli jsme dobré závodní tempo. Pokud porovnáte Kimiho a Sebatiana Vettela, po Kimiho zastávce jsme na Seba ztratili jen jednu sekundu a získali čtyři na Fernanda. Seb vyhrál závod a Fernando dojel druhý, to je obrázek, kde jsme mohli být," věří. "Pochopitelně vyšetříme, kde jsme v sobotu ztratili. Naší útěchou je, že už nás do konce sezony nečeká žádný okruh s touto úrovní přítlaku. Nebyla to pro nás výhoda, zejména v kvalifikaci. Posunulo nás to do středu pole, kde v prvním kole dochází k nehodám, což byl případ obou našich jezdců. Oba se ale dokázali skvěle vrátit."

Ricardo Penteado z Renaultu připomněl, že Monza je pro motory vždy náročná. "Dnes byla ještě náročnější. Kimiho první zastávka znamenala, že se v závodním poli propadl a musel bojovat, aby znovu získal svou pozici. Spotřeba paliva výrazně vzrostla. Museli jsme změnit nastavení,  aby mohl závodit, aniž by mu předčasně došlo palivo. Bohužel nebodoval o méně než sekundu," litoval. "Za svou jízdu by si body zasloužil, auto mělo rychlost. Romain odvedl skvělou práci. Udržel osmé místo, což je reprezentativnější ukázka, kde jsme se tento víkend nacházeli."

Diskuze (26) Další článek: Novější týmy: U Caterhamu selhala komunikace na boxové zídce
15. prosince | Da Costa získal pole position pro první závod formule E, Vandoorne pátý, Massa po červených vlajkách devatenáctý. Závod od 13:00 na Eurosportu.
10. prosince | Zajímavé. Podle webu odkaz míří bývalý šéf Porsche v LMP1 Andreas Seidl do vedení McLarenu.