Jezdce čeká v Imole více štěrkových „pastí“ | Foto: Getty Images / Clive Mason

Foto: Getty Images / Clive Mason

Jezdce čeká v Imole více štěrkových „pastí“

Okruh v Imole doznal změn. Jezdce čeká méně asfaltových únikových zón a více štěrku.

Jak vyřešit traťové limity? Žádné ideální řešení nejspíše neexistuje. Mazání časů a penalizace ovlivňují závod. Únikové zóny odpouští chybu, ale současně mohou umožnit získání výhody. Obrubníky mohou být nebezpečné nebo minimálně poškodit vůz.

Možná nejlepším řešením je klasika – kačírek alias štěrková zóna. Také on ale samozřejmě není ideální. Pokud se jezdec dostane hlouběji do štěrku (při chybě), může zapadnout a závod či kvalifikace pro něj skončí. Štěrk se také může při výletech dostat na trať. Velmi „oblíbený“ je pak štěrk mezi mechaniky. 

V Imole před letošním víkendem upravili některé zatáčky. Asfaltová úniková zóna byla zmenšena a nahrazena štěrkem. Týká se to zatáček Piratella a Acque Minerali. Štěrk je také na výjezdu ze zatáčky Variante Alta.

Vloni se v Imole kvůli povodním nejelo. V roce 2022 byly v kvalifikaci smazány čtyři časy, v závodě pak osm časů. V roce 2021 to bylo 10 časů.

Největší problémy s traťovými limity jsou na Red Bull Ringu. Také tam má dojít před letošním závodem k úpravám. 

Doporučujeme

Články odjinud