Jezdce čeká pod tunelem „brusný papír“. Většina Monaka dostala nový povrch

Jezdce čeká pod tunelem „brusný papír“. Většina Monaka dostala nový povrch

Velká část okruhu v Monaku dostala nový povrch, což může ovlivnit chování pneumatik.

V Monaku čekají na jezdce změny. Ty největší jsou pod tunelem. Vozy formule 1 tam jdou tvrdě na brzdy. V minulosti se právě tam odehrály vážné nehody. Poslední skutečně velká v roce 2011, kdy boural Pérez, který pak vynechal závod a to i ten následný v Kanadě. V roce 2003 tamtéž boural Jenson Button.

Po Pérezově nehodě řešila situaci FIA společně s místními organizátory. Hlavním opatřením bylo posunutí bariéry, která odděluje trať od únikové zóny. 

Letos čeká na jezdce jedno vylepšení. Speciální povrch s vysokou přilnavostí by měl pomoci jezdcům, kteří ztratí kontrolu nad svým vozem. Existují však obavy, zda tento povrch nemůže poškodit pneumatiky.

„Je velmi drsný, má vysoký grip, je to jako brusný papír,“ řekl Nico Hülkenberg pro Autosport. „Než se na něj dostanete, povolíte brzdy a přejedete přes něj. Nemyslím si, že to bude velký problém.“

Kromě této změny se okruh dočkal také nového povrchu. V součtu se jedná o dvě třetiny okruhu. Konkrétně:

  • Od výjezdu z 19. zatáčky (Anthony Noghes) po výjezd ze 3. zatáčky (Massenet).
  • Od výjezdu ze 7. zatáčky (Mirabeau Bas) po výjezd z 8. zatáčky (Portier).
  • Od výjezdu z 10. zatáčky po výjezd z 11. zatáčky.
  • Od šikany Nouvelle a od vjezdu do 12. zatáčky (Tabac) po vjezd do 15. zatáčky u bazénu.

Kromě toho Pirelli letos vůbec poprvé přivezlo směs C5, která je ze všech nejměkčí. Týmy s touto směsí pracovaly zatím jen během testů. V Monaku je C5 jednoznačně preferovanou volbou. Například jezdci Ferrari mají 11 ze 13 sad právě C5. 

monako.JPG
Foto:  Will Pittenger, CC BY-SA 3.0

Doporučujeme

Články odjinud