Jezdce čeká pod tunelem „brusný papír“. Většina Monaka dostala nový povrch

Velká část okruhu v Monaku dostala nový povrch, což může ovlivnit chování pneumatik.
Jezdce čeká pod tunelem „brusný papír“. Většina Monaka dostala nový povrch

V Monaku čekají na jezdce změny. Ty největší jsou pod tunelem. Vozy formule 1 tam jdou tvrdě na brzdy. V minulosti se právě tam odehrály vážné nehody. Poslední skutečně velká v roce 2011, kdy boural Pérez, který pak vynechal závod a to i ten následný v Kanadě. V roce 2003 tamtéž boural Jenson Button.

Po Pérezově nehodě řešila situaci FIA společně s místními organizátory. Hlavním opatřením bylo posunutí bariéry, která odděluje trať od únikové zóny. 

Letos čeká na jezdce jedno vylepšení. Speciální povrch s vysokou přilnavostí by měl pomoci jezdcům, kteří ztratí kontrolu nad svým vozem. Existují však obavy, zda tento povrch nemůže poškodit pneumatiky.

„Je velmi drsný, má vysoký grip, je to jako brusný papír,“ řekl Nico Hülkenberg pro Autosport. „Než se na něj dostanete, povolíte brzdy a přejedete přes něj. Nemyslím si, že to bude velký problém.“

Kromě této změny se okruh dočkal také nového povrchu. V součtu se jedná o dvě třetiny okruhu. Konkrétně:

  • Od výjezdu z 19. zatáčky (Anthony Noghes) po výjezd ze 3. zatáčky (Massenet).
  • Od výjezdu ze 7. zatáčky (Mirabeau Bas) po výjezd z 8. zatáčky (Portier).
  • Od výjezdu z 10. zatáčky po výjezd z 11. zatáčky.
  • Od šikany Nouvelle a od vjezdu do 12. zatáčky (Tabac) po vjezd do 15. zatáčky u bazénu.

Kromě toho Pirelli letos vůbec poprvé přivezlo směs C5, která je ze všech nejměkčí. Týmy s touto směsí pracovaly zatím jen během testů. V Monaku je C5 jednoznačně preferovanou volbou. Například jezdci Ferrari mají 11 ze 13 sad právě C5. 

Klepněte pro větší obrázek
Foto:  Will Pittenger, CC BY-SA 3.0
Další článek: Bottas trvá na svém. Dostal novou spojku

13. října | Incident mezi Gaslym a Pérezem vyšetřován... přestože se fakticky nestal.
12. října | Alfa Romeo by měla brzy potvrdit jezdeckou sestavu pro příští rok. Očekává se, že zůstanou současní jezdci.
12. října | F1 bude od 10:00 na svém YouTube vysílat GP Japonska 2005

GP Japonska 2019

Pátek 11. října 2019
1. trénink Bottas (1:28.731)
2. trénink Bottas (1:27.785)
Neděle 13. října 2019
Kvalifikace Vettel (1:27.064)
Závod Bottas